خبرگزاری کار ایران

لزوم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در امر درختکاری

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی، کاشت درخت در منطقه گندم‌ریز دشتستان با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استان بوشهر آغاز شد.

استاندار بوشهر در این آیین اظهار داشت: مردم در حفاظت از محیط زیست و بیابان‌زدایی اهتمام جدی دارند و امیدوار هستیم این فرهنگ‌سازی تداوم یابد.

مصطفی سالاری افزود: درختکاری امر مهم و ارزشمندی است که با حمایت و مشارکت مردم انجام می‌شود و به فضل خدا و با توسعه فرهنگ درختکاری، شاهد مشارکت بیشتر و موثرتر مردم در این امر مهم هستیم.

وی اضافه کرد: همکاری و مشارکت مردم در واقع به منظور حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها انجام شده و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز تلاش خوبی در این عرصه داشته است.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در امر درختکاری گفت: از سازمان‌های مردم‌نهاد انتظار داریم در امر درختکاری مشارکت بیشتری داشته باشند و امسال شاهد پررنگ‌تر شدن نقش سمن‌ها در این حوزه هستیم که از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز انتظار داریم، حمایت لازم را از سازمان‌های مردم‌نهاد داشته باشند.

سالاری یادآور شد: هم‌اکنون در منطقه گندم‌ریز، شاهد مشارکت و حضور شوراهای اسلامی روستاهای اطراف هستیم و این امر مهم و ارزشمندی است.

وی بیان کرد: درخت و درختکاری نزد مردم قداست خاصی دارد و قطع درختان و نابود کردن جنگل‌ها و منابع طبیعی نزد مردم ناپسند است و همه مردم و مسئولان موظفند در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی نهایت توان خود را به کار گیرند.

بر اساس این گزارش، در این آیین، تعدادی نهال توسط استاندار بوشهر، معاون عمرانی استاندار و فرماندار دشتستان و جمعی از مسئولان کاشته شد.

 

کد خبر : ۳۵۳۰۱۲