خبرگزاری کار ایران

از ۲۵ بهمن‌ماه جاری صورت می‌گیرد

آغاز دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از 25 بهمن‌ دوره آموزشی برای 85 پذیرفته شده آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، ناصر کرمی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: پذیرفته‌‌‌شدگان در رشته علوم تربیتی و پایه در 10 استان کشور آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به وضعیت جذب نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: 350 نیروی انسانی جدید که فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند برای تکمیل نیروی انسانی معلم در شهرستان عسلویه در نظر گرفته شده که 50 نفر از این تعداد بومی منطقه خواهند بود.

کرمی خاطر نشان کرد: همچنین ورودی‌های سال 93 و 94 دانشگاه فرهنگیان که قرار است در آموزش و پرورش استان مشغول به کار شوند در 10 منطقه آموزش و پرورش استان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: اکنون 80 درصد کلاس‌های پایه ششم در استان بوشهر هوشمند است و طی امسال 340 کلاس هوشمند‌سازی شده‌است.

کرمی با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی معلمان از ابتدای مهر 94 اظهار کرد: مراحل کار گزینش 580 نیروی حق‌التدریس در مقطع پیش‌دبستانی انجام شده‌است.

وی برگزاری بیش از 247 کارگاه آموزشی برای والدین در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و تحت پوشش قرار دادن 54 هزار دانش‌آموز در مسابقات المپیاد درون مدرسه‌ای از دیگر فعالیت‌های اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر در دو سال گذشته ذکر کرد.

کرمی با اشاره به جذب 2 هزار و 800 سوادآموز در دوره‌های سوادآموزی گفت: در دو سال گذشته 300 تبعه خارجی تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار گرفتند و 5 هزار و 190 نفر نیز در حال کسب آموزش‌های مختلف سوادآموزی هستند.

وی راه‌اندازی 21 مرکز دارالقرآن، برگزاری هزار و 700 ساعت کارگاه آموزشی مشاوره برای رفع مشکلات تحصیلی و رفتاری دانش آموزان، راه اندازی 300 نمایشگاه و ارایه 250 عنوان کتاب، کسب مقام اول نهاد ترویجی نانو فناوری در کشور از سوی آموزش و پرورش دشتستان و ساخت چهار پژوهشسرا در استان را از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره کل معرفی کرد.

وی با اشاره به ارتقای رتبه کنکور از 20 به 18 در دو سال اخیر گفت: برگزاری کلاس‌های کنکور و نخبه‌پروری با همکاری منطقه ویژه، کلاس‌های جمع‌بندی و کیفیت برخی برای دانش‌آموزان سال سوم با توجه به تاثیر معدل در نتیجه کنکور و ارتقای کیفیت آموزشی از جمله برنامه‌های استان برای بهبود جایگاه کنکور است.

کد خبر : ۳۴۴۸۲۰