خبرگزاری کار ایران

تشکیل کارگروه ویژه حل مشکلات پرورش میگو در استان بوشهر

استاندار بوشهر از تشکیل کارگروه ویژه حل مشکلات پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری در نشست کارگروه اقتصادی استان بوشهر با اشاره به مسائل و مشکلات پرورش‌دهندگان میگو در استان بوشهر اظهار کرد: به منظور حل مسائل و مشکلات پرورش‌دهندگان میگو در استان کارگروهی ویژه با مسئولیت مدیرکل امور اقتصادی استانداری و با حضور ادارات کل شیلات، دامپزشکی، پژوهشکده میگو و چند تن از پرورش‌دهندگان میگو تشکیل شود.

وی افزود: این کارگروه وظیفه دارد مسائل و مشکلات حوزه میگوی پرورشی و دیگر مشکلات این حوزه را شناسایی و بررسی کرده و با کسب نظر پرورش دهندگان میگو راهکاری کارشناسی برای مشکلات پیدا کند.
 
استاندار بوشهر ادامه داد: همچنین این کارگروه در مورد زمان‌بندی و نظارت بر پرورش میگو، واردات غذا، مولد و ضدعفونی کردن مزارع تصمیم‌گیری کند.
 
استاندار بوشهر در مورد مسائل مطرح شده از سوی پرورش دهندگان در مورد تفویض اختیار به پرورش دهندگان در مورد انجام برخی امور مربوط به سایت‌های پرورش میگو تصریح کرد: اختیارات باید به صورت مکتوب و مشخص صادر شده و ضمانت اجرایی نیز داشته باشد و این کار با هدف تسریع در حل مشکلات پرورش دهندگان باشد.
 
سالاری گفت: برای ضدعفونی کردن سایت‌های پرورش میگو، راهکاری تعریف شود تا مزارع پرورش میگو با مکانیسمی غیر دولتی، نسبت به ضدعفونی کردن سایت‌ها اقدام کنند ضمن اینکه تصمیمات جزیی به اتحادیه‌های پرورش میگو واگذار شود.
 
استاندار بوشهر با تآکید بر آموزش به کارگران و پرورش دهندگان میگو گفت: یکی از دلایلی که در سال‌های اخیر شاهد خسارت و مشکلاتی برای پرورش دهندگان میگو بودیم این است که آموزش لازم در این زمینه به کارگران و فعالان این حوزه داده نشده است.
 
وی بیان کرد: همچنین بااید فکری برای فصلی بودن تولید میگوی پرورشی شود چرا که اگر این مشکل حل شود بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه حل خواهد شد.
 
سالاری در بخش دیگری از این جلسه که به طرح پنجره واحد تجارت فرامرزی اختصاص داشت، افزود: با توجه به اینکه ادارات بندر و گمرک در این زمینه نقش مهمی دارند و 10 اداره کل دیگر نیز برای اجرای این طرح انتخاب شدند، ضروری است همکاری لازم برای اجرای طرح پنجره واحد تجارت فرامرزی انجام شود.
 
استاندار بوشهر بیان کرد: تا شنبه هفته آینده نماینده تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی که انتخاب شدند در گمرک مستقر شوند و اقدامات لازم برای اجرایی شدن طرح پنجره واحد تجارت فرامرزی را انجام دهند.
کد خبر : ۳۴۰۸۱۰