خبرگزاری کار ایران

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی وجود دارد

فرماندار شهرستان دشتی گفت: این شهرستان با جمعیت بالغ بر ۸۰ هزار نفر از نظر وسعت دومین شهرستان استان است که از ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش معادن برخوردار است که نیاز به توجه ویژه دارد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا مهرجو در بازدید از اداره صنعت معدن وتجارت  شهرستان دشتی با بیان اینکه ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در شهرستان قرار دارد، افزود: با وجود این معادن ولی سهم اشتغال‌زایی شهرستان از بخش صنعت و معدن پائین است.

فرماندار شهرستان دشتی ادامه داد: اداره صنعت و معدن در راستای رسالت خود نسبت به ایجاد زمینه سرمایه گذاری به‌منظور اشتغال پایدار و تامین نیازهای داخل از طریق محصولات تولیدی اقدام کند.

وی تصریح کرد: شهرستان دشتی در صنایع دستی همچون عبا بافی از ظرفیت و مزیت بسیار بالایی برخوردار است که می تواند مشاغل خانگی زیادی را ایجاد و بخشی از مشکلات اشتغال را مرتفع کند.

مهرجو بر ضرورت بیمه‌پردازی از طریق صندوق تامین اجتماعی برای قالی‌بافان تاکید کرد.

وی همچنین از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواست تا مزیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در حوزه صنعت و معدن شناسایی و به صورت کتابچه در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

فرماندار شهرستان دشتی از عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت در بخش اصناف تقدیر کرد و یادآور شد: در بخش صنعت و معدن نیاز به کار بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مشکل کشور اشتغال است که می‌طلبد بر اساس مزیت‌های شهرستان، اشتغال‌زایی کنیم.

کد خبر : ۳۳۴۴۸۱