خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال بوشهر اعلام کرد:

افزایش طلاق در استان بوشهر در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۵۱۹

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بیشترین طلاق های ثبت شده در استان بوشهر مربوط به سال اول زندگی است که این بیانگر وجود مشکل در حوزه تبارشناسی و انتخاب است.

به گزارش ایلنا، کیومرث صالحی نیا با بیان اینکه طلاق های ثبت شده استان بوشهر مربوط به مردان رده سنی 25 تا 29 و زنان 20 تا 24 سال است، افزود:  در این مدت شش هزار و 56 واقعه ازدواج در استان بوشهر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال 3.1 درصد کاهش داشته است.

صالحی نیا اضافه کرد: بیشترین ازدواج مربوط به مردان 25 تا 29 سال و در بین زنان20 تا 24 سال است. بر همین اساس تفاوت سنی میان زن و شوهر پنج سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: همچنین در این مدت 16هزار و 527 واقعه ولادت و سه هزار و 79 واقعه فوت در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 5.5 و 5.7 درصد رشد نشان می دهد.

صالحی نیا با بیان اینکه از ولادت‌های ثبت شده در استان 73 درصد در نقاط شهری و 27 درصد روستایی است، افزود: نسبت تولد شهری به روستایی در استان بوشهر 2.75 درصد است و در مقابل هر 100 تولد روستایی 275 تولد شهری داریم.

وی یادآور شد: بیشترین تولدها در گروه سنی 25 تا 29 و 30 تا 34 سال است و نسبت جنسی تولدها نیز به ازای هر 100 تولد ثبت شده دختران، 106 واقعه تولد پسران ثبت شده است.

صالحی نیا بیشترین علت های فوت در استان بوشهر را بیماریهای قلبی و عروقی و حوادث درگروه سنی 75 سال به بالا و 60 تا 64 سال عنوان کرد.

وی درباره فراوانی نامگذاری نوزادان در استان بوشهر گفت: نام‌های محمد، حسین، امیرعلی، علی، امیرحسین، فاطمه، زهرا، زینب، یثنا و رقیه بیشترین فراوانی را در بین مردم استان دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در مورد بهنگام سازی وقایع حیاتی در استان بوشهر اظهارکرد: 99.32 درصد تولدها در مهلت قانونی 15 روز و 99.1درصد فوت ها نیز در مدت قانونی ثبت می شود.

وی یادآور شد: هم اکنون 11 دفتر خدمات پیشخوان در شهرها، شش دفتر در روستا ها و 22 نقطه نمایندگی ثبت احوال در استان برای صدور کارت هوشمند فعال هستند.

صالحی نیا بیان کرد: در زمان حاضر 81هزار و 209 تقاضا از مردم برای کارت هوشمند دریافت کرده ایم و 75هزار و 102 کارت نیز صادر و 58هزار و 708قطعه کارت تحویل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز