خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر

لایحه ایجاد منطقه آزاد بوشهر دوباره در دست بررسی قرار می‌گیرد

استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس به تصویب نرسیده اما این امکان وجود دارد تا با پیگیری مجدد، لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس مجدداً موردبررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به عدم تصویب لایحه مناطق آزاد تجاری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه طرحی وجود دارد که اگر در مجلس شورای اسلامی طرحی از سوی دولت بیاید که آن طرح منجر به کاهش درآمد دولت شود، دوسوم نمایندگان مجلس باید به آن رأی دهند.
 
وی افزود: درحالی‌که لایحه اخیر منطقه آزاد تجاری در مجلس کمتر از دوم سوم رأی داشت و نهایتاً تصویب نشد اما اینکه منطقه آزاد تجاری بوشهر هم جز آن مناطق باشد یا نه اختلاف‌نظر وجود دارد چراکه هنوز منطقه آزاد تجاری بوشهر ایجاد نشده که مشخص شود منجر به کاهش درآمد دولت می‌شود.
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: وظیفه اصلی ما این بوده که طرح منطقه آزاد تجاری بوشهر را در دولت به تصویب برسانیم و به‌عنوان لایحه تقدیم مجلس کنیم اکنون نیز به نظر می‌رسد به پیگیری می‌توان تفسیر در مورد منطقه آزاد بوشهر را که ممکن است کاهش درآمد دولتی نداشته باشد دنبال کنیم تا با حمایت نمایندگان مجلس مجدداً موردبررسی قرار گیرد.
 
سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای انتخاباتی در کشور خطاب به مدیران اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: در انتخابات باید بی‌طرفی خود را رعایت کنیم و با اموال و تریبون‌های عمومی حق نداریم از هیچ کاندیدایی صراحتاً یا تلویحاً حمایت کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید زمینه انتخاباتی شفاف، بی‌طرفانه و قانونمند را فراهم کنیم، خطاب به کاندیداهای انتخاباتی در استان بوشهر گفت:  کاندیداها پایبند به قانون باشند و هیچ کاندیدایی به مردم قول و وعده در مورد مسائل اجرایی ازجمله پروژه عمرانی، طرح‌های سرمایه‌گذاری و به‌ویژه تقسیمات کشوری ندهد.
 
استاندار بوشهر بیان کرد: ادارات دولتی در مورد نیروی انسانی و تجهیزات با ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها نهایت همکاری را داشته باشند.
 
سالاری در مورد وضعیت بودجه استان هم افزود: باوجود شرایطی مالی و بودجه‌ای در کشور، اما به پروژه‌های عمرانی در استان لطمه‌ای وارد نشده هرچند تأکید می‌کنیم مدیران سرعت پروژه‌های عمرانی را کاهش ندهد.
 
وی ادامه داد: درآمد استان در مقایسه با سال گذشته کاهش نداشته ضمن اینکه وصلی خوبی هم از وجوه متمرکز سازمان‌های کشوری داشتیم اما ضروری است مدیران استانی نسبت به وصول وجود ملی متمرکز تلاش بیشتری داشته باشند.
 
استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه در هفته اول اسفندماه انتخابات برگزار می‌شود اما از هم‌اکنون ستاد سفرهای نوروزی باید برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را برای میزبانی شایسته از مسافران در ایام نوروز تا دو هفته آینده به معاونت امور عمرانی استانداری ارسال کنند.
 
سالاری با اشاره به برگزاری همایش نماز در روز 13 دی‌ماه گفت: ادارات و نهادهای دولتی همکاری جدی در این همایش داشته باشند، چهره ادارات باید دینی باشد و یکی از مصداق‌های آن برپایی باشکوه نماز جماعت است.
کد خبر : ۳۳۳۱۳۹