خبرگزاری کار ایران

معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا

قانونگرایی یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح است

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، قانونگرایی را یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح اعلام کرد.

به گزارش ایلنا؛ به نقل از روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی خسروی در همایش سیاسی فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر در سالن همایش منطقه‌ دوم نیروی دریایی ارتش افزود: باید تلاش کنیم که همواره کارهایمان از جمله موضع‌گیری سیاسی و رأی‌مان برای رضای خدا باشد.

وی ادامه داد: پس از برجام هستیم و سرنوشت منطقه در حال رقم‌‌خوردن و تغییر است، آرای مردم و نقش الگوی ایران اسلامی برای کشورهای منطقه بسیار مهم است.

خسروی تأکید کرد: مسئله نفوذ و جریان‌های مخالف و تلاش برای حادثه‌آفرینی‌ها ما را وادار می‌کند که اگر انگیزه رأی دادن ما به علت ارزش‌های دینی و انقلابی نباشد به‌خاطر منافع ملی در انتخابات شرکت کنیم؛ زیرا هم حق است و هم تکلیف.

وی افزود: انتخابات مقوله‌ای چالش‌برانگیز است که باید تقوا و خویشتن‌داری لازم را داشت و میدانی است که توطئه‌های دشمن هم در آن شروع می‌شود.

خسروی با اشاره به این‌که میدان قدرت میدان تقواست، گفت: در میدان جنگ نرم که انتخابات یکی از میادین حساس آن است، باید با تقوا و خویشتن‌داری وظایف خود را انجام دهیم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به جمله‌ای که گفته شده انتخابات لیله‌القدر است ادامه داد: این نشان از سرنوشت‌ساز بودن انتخابات و برتر از هزار ماه بودن آن است که در شرایط فعلی که دشمن پس از برجام و در حوزه‌ جنگ نرم می‌خواهد با تفرقه در افکار و آراء رخنه کند.

خسروی با بیان این‌که انتخابات پرچم افتخار و نشان عظمت ایران است، بیان کرد: باید با اخلاص در انتخابات شرکت کرد تا رضایت و خشنودی قلب امام زمان(عج) و ناخشنودی و ناکامی دشمنان و بدخواهان را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: انتخابات عامل کم‌هزینه‌ای برای اقتدار سیاسی نظام و امنیت ملی، ثبات سیاسی و دفاعی و عاملی برای همبستگی، همگرایی و همدلی است.

خسروی با تأکید بر این‌که اصل و شکوه حضور در انتخابات در مرحله اول مهم است و پس از آن انتخاب اصلح دارای اهمیت است، افزود: شورای نگهبان کف و حداقل‌ها را در نظر می‌گیرد و صلاحیت‌ها و شایسته‌تر و باتقواتر را باید ما خودمان تشخیص دهیم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، قانونگرایی را یکی دیگر از شاخص‌های انتخاب اصلح عنوان کرد و افزود: کسانی‌که در حریم قانون حرکت نمی‌کنند و سعی می‌کنند قانون را دور بزنند حتماً خدشه‌ای در اعتقادات آنها وجود دارد،‌ زیرا قانون ما اسلامی و بر پایه شریعت است.

خسروی رعایت موازین شرعی و اخلاق اسلامی،‌مسائل مالی و تأمین آن و وابستگی‌نداشتن به کانون‌های ثروت و قدرت شاخص‌های برای انتخاب اصلح است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا حضور خانواده‌های نیروهای مسلح در انتخابات را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: این حضور علاوه بر این‌که بر شکوه انتخابات می‌افزاید و آن را در مسیر منویات رهبری هدایت می‌کند، حتی می‌تواند سرنوشت انتخابات را عوض کند.

کد خبر : ۳۳۱۸۳۰