خبرگزاری کار ایران

برترین‌های جشنواره المپیاد ورزش‌های بومی محلی جنوب کشور مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۸۱

جشنواره المپیاد ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی و آیین های سنتی منطقه جنوب و جنوب غرب کشور با نام ˈتنگسونˈ در استان بوشهر به پایان رسید و نفرات و تیم های برتر این مسابقات مشخص شدند.

جشنواره المپیاد ورزشی روستایی و بازی های بومی محلی و آیین های سنتی منطقه جنوب و جنوب غرب کشور با نام ˈتنگسونˈ در استان بوشهر به پایان رسید و نفرات و تیم های برتر این مسابقات مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تنگستان استان بوشهر عصر شنبه گفت: در این مسابقات هفت تیم متشکل از بانوان و آقایان از استان های اصفهان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، فارس و بوشهر به مدت دو روز در مجموعه آبگرم شهر اهرم و روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان باهم به رقابت پرداختند.

عباس بهروزی بیان کرد: در رشته سه گانه بانوان نصرت میرزایی از بوشهر، صدیقه مومنی از کرمان و طیبه مرادی از فارس به ترتیب مقام اول تا سوم این رقابت ها را کسب کردند.

وی اضافه کرد: مریم بیگدلی از اصفهان، صفیه دستجردی از یزد و زیبا رشیدی فرد به ترتیب مقام اول تا سوم رشته کلاس کلاس(خونه به خونه) بانوان را به خود اختصاص دادند.

بهروزی افزود: در رشته یه قل دو قل بانوان، سعیده یوسفی از فارس، کلثوم خالدی از چهارمحال و بختیاری و اعظم هارونی از اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان تنگستان ادامه داد: محبوبه بارانی از یزد، زهرا شورکی از بوشهر و زینب دلشادیان از کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب به مقام های اول تا سوم رشته دو ۸۰۰ متر بانوان رسیدند.

بهروزی گفت: در رشته یه لنگ پا مردان تیم‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی افزود: حسین شلمزاری از چهارمحال و بختیاری، ابراهیم حاجی لو از فارس و جلیل سلیمانی از بوشهر به ترتیب مقام اول تا سوم رشته سه گانه مردان بدست آوردند.

رییس اداره ورزش و جوانان تنگستان اظهار کرد: دررشته کشتی سنتی مردان جواد صفایی از کهگلویه و بویراحمد، بابک مالکی از اصفهان و سید ابراهیم پورحسینی از یزد به ترتیب مقام های اول تا سوم این رقابت ها را از آن خود کردند

بهروزی گفت: محمد امین حسینی اناری از یزد، محمد زارعی از فارس و امیرمحمد فازوری ازکرمان در رشته دو ۱۵۰۰ متر مردان به ترتیب مقام اول تا سوم شدند.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی کشور درآیین آغازین این مسابقات گفت: قدم های بارزی در راستای معرفی بازی های بومی و محلی به عنوان میراثفرهنگی کشور به نسل های آینده برداشته شده است.

غلامرضا جعفری به تبیین نقش تربیتی بازی‌های بومی و محلی پرداخت و افزود: کارکرد و تأثیر ورزش‌ها و آیین‌های بومی و محلی در بعد تربیتی بسیار عمیق است و می‌تواند سهم عمده‌ای در تربیت مدیران و مسوولان آینده کشور ایفا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز در این گفت: هم اکنون ۳۰ درصد از فضاهای ورزشی در دست ساخت استان بوشهر به روستاها اختصاص یافته است.

احمد بهروزیان فرد افزود: با توجه به نقش و اهمیتی که آیین‌ها و بازی‌های بومی و محلی در ایجاد نشاط و حفظ هویت فرهنگی در جامعه دارد، تلاش می‌کنیم در طول سال، جشنوار‌ه‌های مختلفی دراین استان برگزار شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۲۶ سالن ورزشی در استان بوشهر در دست احداثاست که از این تعداد، ۲۰ سالن در روستاها ساخته می‌شود.

بهروزیان فرد ادامه داد: همچنین به دستور استاندار بوشهر بیش از ۴۰ زمین چمن مصنوعی در روستاهای بالای یکهزار نفر جمعیت این استان آغاز شده که با تلاش بنیاد مسکن تعداد زیادی از این زمین های چمن آماده بهره برداری است.

شهرستان تنگستان با مرکزیت شهر اهرم و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب بوشهر واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز