خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر:

میزان بیکاری دراستان بوشهر از میانگین کشور پایین‌تر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۶۰۳

هرچند میزان بیکاری این استان از میانگین کشوری پایین‌تر و در زمینه ایجاد اشتغال نیز جزو هشت استان برتر کشور هستیم اما این وضعیت رضایت بخش نیست.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: هرچند میزان بیکاری این استان از میانگین کشوری پایین‌تر و در زمینه ایجاد اشتغال نیز جزو هشت استان بر‌تر کشور هستیم اما این وضعیت رضایت بخش نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عوض‌پور روز پنجشنبه در همایش کارآموزان و کارآفرینان جوان استان بوشهر افزود: با توجه به تنوع فرصت‌های شغلی و ظرفیت‌های متعدد دربخش‌های صنعت، تجارت و کشاورزی استان بوشهر، افزون برتامین نیاز جویندگان کار باید زمینه جذب نیرو از سایر مناطق را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه پارس جنوبی فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال کشور ایجاد کرده است، یادآورشد: فقط برای اشتغال در دو نیروگاه اتمی جدید در بوشهر، ۱۲ هزار نفر نیاز است که از این شمار هشت هزار نفر ایرانی و مابقی نیز خارجی خواهند بود.

معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های اشتغال محلی در گرو توانمند سازی و دانش افزایی جویندگان کار است که برای تحقق این مهم آموزش هشت هزار نفر در قالب تفاهم نامه‌ای با سازمان انرژی اتمی امضا شده است.

عوض‌پور یادآورشد: دولت حمایت و سیاست جدی در توسعه کارآفرینی دارد که جوانان باید برای توسعه اشتغال و تولید مبتنی بر اقتصاد دانش بینان از فرصت ایجاد شده در دولت تدبیر و امید استفاده کنند.

وی اضافه کرد: باید براساس مهارت محوری امور اشتغال استان بوشهر را پیش ببریم که یکی از راه‌های تحقق این مهم توجه به آموزش فنی و حرفه‌ای برای کاربردی کردن مهارت افزایی است.

عوض‌پور گفت: کارآفرینی درشرایط موجود برای کشور، یک الزام است نه یک انتخاب. بر همین اساس باید از ظرفیت نیروی جوان جویای کار برای توسعه پایدار کشور بهره مفید برد.

وی افزود: استان بوشهر هرچند از نظر جغرافیایی در مقیاس مساحت کشور کوچک است، اما از تاثیرگذاری بالایی در اقتصاد ملی برخوردار است طوری که ۶ درصد تولید ناخالص ملی سهم این استان است.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر در این همایش گفت: بخشی از بیکاری حاصل تغییرات ساختاری در اقتصاد است.

حبیب رستمی افزود: راه اندازی پارک‌های علم و فناوری پاسخی از سوی دولت برای تسهیل حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است که به عنوان حلقه واسط بین دانشگاه و مراکز آموزشی برای تبدیل محصول به تجارت و ثروت است.

وی یادآورشد: عملکرد پارک‌های علم و فناوری کمک به رشد ایده‌ها و اندیشه‌های بالقوه‌ای است که منجر به کسب ثروت می‌شود.

رستمی اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری شبکه بازار را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند و کارآفرینان از تسهیلات ۵۰ تا ۳۵۰ میلیون ریالی بدون بهره نیز برای تولید محصول بهره‌مند می‌شوند.

رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌های دانش بنیان حتی به سه میلیارد ریال نیز قابل افزایش است.

وی با اشاره به وجود چهار مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری خلیج فارس افزود: ۴۰ شرکت و هسته در پارک علم و فناوری این استان فعال هستند که گردش مالی سالانه آن‌ها بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز