خبرگزاری کار ایران

دلشب خبر داد:

وحوش منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ با هوش سرشماری شدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۲۷

حضور انواع گونه‌های وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ، ظرفیت زیستی بالایی را به این منطقه بخشیده است.

سرشماری وحوش منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ با هوش استان بوشهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ آبانماه برای سومین سال پیاپی سر شماری وحوش منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ با هوش که در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان واقع می‌شود، انجام شد.

حسین دلشب با بیان مطلب فوق افزود: این منطقه پس از احداثپاسگاه محیط بانی در شهر کلمه بخش بوشکان و حضور پیوسته مامورین اجرایی محیط زیست، انجام مطالعات و بررسی‌های لازم، همچنین شناسایی و ثبت گونه‌های گیاهی و جانوری، در سال ۱۳۸۹ به عنوان منطقه شکار ممنوع به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی و در سال ۱۳۹۰ مورد تصویب قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ با هوش حدود ۴۵ هزار و ۳۱۵ هکتار وسعت دارد که با دارا بودن رودخانه دائمی و تعداد زیادی چشمه و پوشش گیاهی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: حضور انواع گونه‌های وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ ظرفیت زیستی بالایی را به این منطقه بخشیده است.

حسین دلشب در پایان ضمن قابل قبول خواندن نتایج حاصل از سرشماری در شرایط موجود که با تلاش شبانه روزی تعداد اندک محیط بانان این منطقه حاصل شده است، ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن زمینه جذب نیروهای اجرایی بیشتر و همچنین ارتقاء این منطقه مهم به منطقه حفاظت شده و مدیریت حضور دام‌های اهلی و حاشیه نشینان در آینده نزدیک شاهد بهبود بیشتر شاخص‌های زیست محیطی در این منطقه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز