خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در عسلویه تشریح کرد:

جزئیات واژگون شدن اتوبوس حامل کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی / گزارش تصویری

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۳۴

«صرف نظر از مشکل فرسوده بودن، این اتوبوس‌ها برای حمل و نقل کارگران در هوای بسیار گرم و نامساعد منطقه عسلویه به دستگاه تهویه هوا مجهز نیستند و بنابراین راننده‌ها اغلب سعی می‌کنند تا از طریق افزایش سرعت، جریان هوا را در درون اتوبوس تسریع کنند.»

یک فعال کارگری در منطقه آزاد عسلویه گفت: فرسوده بودن اتوبوس دلیل اصلی حادثه واژگون شدن سرویس حمل و نقل کارگران شاغل در فاز ۱۲ پارس جنوبی بوده است.

«ناصر آقاجری» درباره حادثه روز گذشته واژگونی اتوبوس سرویس کارگران فاز ۱۲ پارس جنوبی که به مصدومیت ۲۱ نفر انجامید، به ایلنا گفت: به دلیل رویکرد اقتصادی حاکم در مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی، استاندارهای مربوط به ایمنی وسایل حمل و نقل کارگران چندان جدی گرفته نمی‌شود.

وی افزود: نتیجه این وضع آن است که امروز در منطقه پارس جنوبی از اتوبوس‌هایی که در سالهای اخیر به دلیل فرسوده بودن از ناوگان حمل و نقل استانهای مختلف کشور خارج شده‌اند به عنوان سرویس حمل و نقل کارگران استفاده می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه این خودروهای فرسوده اکنون در مالکیت اشخاص حقیقی قرا ردارند، گفت: صرف نظر از مشکل فرسوده بودن، این اتوبوس‌ها برای حمل و نقل کارگران در هوای بسیار گرم و نامساعد منطقه عسلویه به دستگاه تهویه هوا مجهز نیستند و بنابراین راننده‌ها اغلب سعی می‌کنند تا از طریق افزایش سرعت، جریان هوا را در درون اتوبوس تسریع کنند.

وی در تشریح حادثه روز گذشته گفت: حادثه زمانی اتفاق افتاد که اتوبوس سرویس کارگران به دلیل وجود یک مانع در مسیر توقف می‌کند، در این هنگام یک سرویس دیگر از کارگران همین کاخانه به دلیل عدم کنترل با اتوبوس متوقف شده برخورد می‌کند و در ‌‌نهایت به درون کانالی که برای تخلیه پساب‌ و فاضلاب‌های واحدهای صنعتی در مجاورت مسیر احداثشده است سقوط می‌کند.

به گفته آغاجری شنیده‌ها حاکی است در جریان این حادثه تمامی ۳۲ نفر از کارگران سرنشین مصدوم می‌شوند، که از این تعداد یک کارگر دچار ضربه مغزی، یک کارگر دچار شکستگی از ناحیه کمر، یک کارگر دچار شکستگی گردن و تعدادی از کارگران از ناحیه دست، پا، فک و لگن دچار شکستگی می‌شوند.

وی در پایان گفت: به دلیل امکانات ضعیف درمانی و بیمارستانی منطقه پارس عسلویه تمامی مصدومان به بیمارستان کنگان منتقل شده‌اند که سه نفر از آنان به دلیل وخیم بودن شرایط‌شان به بیمارستان خلیج فارس بوشهر منتقل شده‌اند. ‌

[گزارش تصویری ارسال شده توسط کارگران]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز