خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه:

ایران و ترکیه می‌توانند شرکای خوب تجاری باشند

کد خبر : ۱۶۳۴۴۱

پیش بینی می‌شود در صورت تحقق این امر میزان سرمایه گذاری سالانه کشور ترکیه در ایران از ۱۵ میلیارد دلار به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

رییس اتاق بازرگانی و تجارت ازمیر ترکیه گفت: با عقد تفاهم نامه تجاری میان رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ترکیه موانع گمرکی میان این دو کشور برداشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، اکرم دمیرتاش که روز دوشنبه در راس هیات ترکیه‌ای از تاسیسات بندری و گمرکی و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دیدن می‌کرد افزود: در این تفاهم نامه که به امضای بالا‌ترین مقام‌های اجرایی دو کشور رسیده است ۱۴۰ قلم کالا در یک تجارت ترجیحی میان دو کشور مبادله می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود در صورت تحقق این امر میزان سرمایه گذاری سالانه کشور ترکیه در ایران از ۱۵ میلیارد دلار به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

سرپرست هیات ۶۲ نفری تجاری سرمایه گذاری ترکیه‌ای که از روز گذشته به استان بوشهر سفر کرده است بیان کرد: ایران به عنوان قدرتمند‌ترین کشور منطقه با داشتن ظرفیت‌های مناسب در حوزه انرژی، دریا و کشاورزی در کنار ترکیه که جزو ۲۲ کشور صنعتی دنیاست دارای اشتراک‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف هستند که می‌توانند شرکای خوب تجاری با یکدیگر باشند.

وی اظهارکرد: هر چند آمریکا و بخشی از کشورهای غربی با نگاهی ظالمانه ایران را تحریم کرده‌اند اما کشور ترکیه در همه شرایط در کنار دوست و همسایه خود ایران قرار داشته است.

دمیرتاش گفت: تحریم‌های غرب با هدف کوچک و منزوی کردن ایران انجام شد اما در عمل می‌بینیم که ایران یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

هیات اقتصادی ۶۲ نفری ترکیه به ریاست رییس اتاق بازرگانی و تجارت استان ازمیر این کشور صبح روز(یکشنبه) از طریق فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شده و پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نشست با مسوولان این منطقه عازم بوشهر شدند.

این هیات شامگاه یکشبنه در بوشهر درنشستی به میزبانی اتاق بازرگانی و صنعت ومعدن استان بوشهر به تبادل اطلاعات و گفت‌و‌گو در زمینه‌های مشترک کاری پرداختند.

بازدید از حوزه نخیلات، پرورش ماهی و میگو، منطقه ویژه اقتصادی، اداره بنادر و دریانوردی از برنامه‌های هیات اقتصادی ترکیه در استان بوشهر در صبح روز دوشنبه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز