خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان بوشهر:

جلوگیری از تیراندازی در عروسی‌ها نیازمند همکاری مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۸۰

در همین عروسی نیز پلیس توصیه و تذکرهای لازم را یادآور شده بود، ولی به دلیل بی توجهی و استفاده ناشیانه از سلاح مجوز دار این اتفاق ناگوار رخ داد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که بر اثر تیراندازی در جشن عروسی جان کودک ۵ ساله‌ای را در شهر وحدتیه دشتستان گرفت دستگیر شد.

به گزارش خبرنگا خبرگزاری ایلنا سردار حیدر عباس‌زاده در نشستی خبری به منظور تشرح عملکرد پلیس در نوروز ۹۳ با اشاره به قربانی شدن کودک ۵ ساله در جشن عروسی جمعه شب گذشته در سعدآباد اظهار داشت: فردی با هویت «موسوی» به پلیس مراجعه کرده و از اصابت گلوله تفنگ ساچمه‌‌ای به فرزند خردسالش در مراسم عروسی یکی از بستگانش خبر داد که در راه اعزام به بیمارستان جان باخت.

عباس‌زاده با بیان اینکه بلافاصله فرد ضارب به هویت «الف. پ» که از بستگان مقتول بوده به اتهام تیراندازی دستگیر ش که در تحقیقات گفت: در حال پذیرایی از مهمانان بوده که ناخودآگاه گلوله‌ای شلیک و موجب حادثه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: از صاحب این مجلس عروسی برای عدم تیراندازی تعهد گرفته شده بود، اما اتفاقی رخ داد که مراسم شادی را به عزا مبدل کرد.

جلوگیری از تیرانداری در عروسی‌ها نیازمند همکاری مردم است

وی به فرهنگ تیراندازی در عروسی برخی مناطق استان اشاره کرد و افزود: تیراندازی در عروسی‌ها یک موضوع اجتماعی است که با همراهی مردم قابل حل است.

وی گفت: تیراندازی در عروسی‌ها یک تهدید واقعی برای امنیت روانی و اجتماعی جامعه است که باید با همراهی بزرگان طوایف و اقوام نسبت به ریشه کنی آن اقدام کرد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: صاحبان مراسم عروسی در برخی مناطق استان بوشهر تیراندازی در عروسی را یک شادی تلقی می‌کنند و به عواقب ناگوار آن توجه ندارند.

وی اضافه کرد: در مواردی که پلیس مداخله می‌کند باعثگلایه‌مندی صاحبان مراسم می‌شود و در همین عروسی نیز پلیس توصیه و تذکرهای لازم را یادآور شده بود، ولی به دلیل بی‌توجهی و استفاده ناشیانه از سلاح مجوز دار این اتفاق ناگوار رخ داد.

عباس‌زاده گفت: پلیس از آحاد مردم، رسانه‌ها و افراد دارای نفوذ توقع و انتظار دارد با فرهنگ سازی نسبت به تیراندازی نکردن در عروسی‌ها تلاش موثری داشته باشند و با پلیس در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

برای خلع سلاح‌های غیرمجاز برنامه داریم

سردار حیدرعباس‌زاده همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه طرح جمع سلاح‌های غیرمجاز در دستور کار پلیس نیست؟ اظهار داشت: طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز پارسال در استان اجرا و امسال نیز این برنامه با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی یادآورشد: دارندگان سلاح‌های غیر مجاز در استان شناسایی و برنامه برای جع آوری سلاح‌ها در دستور کار پلیس است.

عباس‌زاده اضافه کرد: موفقیت طرح‌های پلیس در گرو همراهی و همکاری مردم با این نیرو است که در این زمینه نیز برنامه‌های خوبی برای جلب مشارکت‌های مردمی دردست اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز