خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر:

اوقاف نوروز امسال در ۶۰ امامزاده استان بوشهر ویژه برنامه هایی اجرا خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۴۷۶

برنامه های اوقاف برای نوروز ۹۳ سوگواره یاس نبوی، آرامش بهاری و خیمه های معرفت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امامزاده‌های استان برای میزبانی از مردم در لحظه تحویل سال آمادگی دارند و برنامه و مراسم خاصی را برای ایام عید نوروز تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار حبر گزاری ایلنا، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه برنامه‌های عید نوروز در ۹ امامزاده استان به صورت ویژه برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه‌ها با برپایی خیمه‌های معرفت همراه است که سه روحانی در آن‌ها مستقر خواهند شد و آموزش تلاوت قرآن به کودکان، مشاوره به خانواده‌ها و پاسخ به سوالات شرعی را در دستور کار خود دارند.
وی اضافه کرد: در ایام نوروز ۹۳ طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در ۶۰ امامزاده در استان بوشهر برگزار می‌شود و تلاوت زیارت آل یاسین، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و تلاوت دعای کمیل از جمله برنامه‌هایی است که در روز و شب عید در این امامزادگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این سازمان آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان مهمانان نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه را دارد.

محمدیان سوگواره یاس نبوی را از دیگر برنامه‌های اوقاف برای‌ایم نوروز عنوان کرد و افزود: این سوگواره از ۵ تا ۱۴ فروردین و همزمان با دهه فاطمیه دوم در امامزادگان استان برگزار و ضمن عزاداری برای دخت نبی اکرم(ص)، فضایل بیکران بانوی دو عالم برای مردم معرفی خواهد شد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه در این سوگواره، برپایی همایش رهروان یاس نبوی است که توسط بانوان در بعد از ظهر روز ۱۴ فروردین سال آینده اجرا می‌شود و در عصر این روز نیز شام غریبان حضرت زهرا برای اولین بار برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان داشت: سیاست این اداره کل در برگزاری به دور از هر گونه کدورت برنامه‌های این ایام در کشور و به ویژه در استان بوشهر است و علاقه مندان اهل سنت به حضرت فاطمه(س) نیز در این مراسم حضور خواهند یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز