خبرگزاری کار ایران

سد تنگ ارم دشتستان ۶۰ درصد پیشرفت دارد

کد خبر : ۱۴۱۳۴۲

با تکمیل سد تنگ ارم اراضی کشاورزی پایین دست آن که بر اثر بی آبی درمعرض نابودی قراردارد احیا می‌شود و رونق دوباره به مناطق می‌دهد.

استاندار بوشهر گفت: با اتمام سد تنگ ارم آب شرب بیش از ۲۱ هزارو ۴۰۰ نفر از اهالی بخش ارم دشتستان تا ۱۰ سال آینده تامین می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در بررسی روند اجرایی سد تنگ ارم دشتستان با بیان اینکه ساخت سد در استان بوشهر یکی از ضرورت‌هاست اظهار کرد: در فصول بارندگی در استان بوشهر سالانه حجم عظیمی از روان آب‌ها ضمن اینکه سبب مشکلاتی برای مردم و اهالی مناطق می‌شود روانه دریا می‌شود.
وی با بیان اینکه ساخت ۴ سد در استان بوشهر در دستور کار استان بوشهر است گفت: ساخت ۴ سد در مناطق مختلف استان بوشهر دردستور کار و برنامه وزارت نیرو است که با اجرایی شدن آن‌ها ضمن اینکه تحول عظیمی در مناطق مختلف ایجاد می‌کند بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند.
استاندار بوشهر از پیشرفت ۶۰درصدی سد تنگ ارم دشتستان خبرداد و گفت: سد تنگ ارم دشتستان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همه اعتبارات نهایی و تکمیلی طرح با اصلاحات مهندسی آن ۱۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
سالاری هدف اصلی از اجرای این سدرا تامین آب شرب شهر تنگ ارم و روستاهای منطقه و مهار روان آب‌ها دانست و گفت: با بهره‌برداری ازاین سد مخزنی ضمن تامین آب شرب ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در ۱۰ سال، سیلاب‌های مخرب رودخانه دو دره را کنترل و مازاد آنرا به سمت حوضچه‌های تغذیه مصنوعی هدایت می‌کند.

استاندار بوشهر حجم مخزن این سد را سه میلیون متر مکعب دانست و خاطرنشان کرد: تکمیل سد تنگ ارم اراضی کشاورزی پایین دست آنکه بر اثر بی‌آبی در معرض نابودی قرار دارد احیا می‌شود و رونق دوباره به مناطق می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز