خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر خبر داد:

بیمارستان فوق تخصصی در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

کد خبر : ۱۳۸۱۷۹

توجه به حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت است.

استاندار بوشهر گفت: بیمارستان و مرکز درمانی فوق تخصصی در استان بوشهر باهمکاری وزارت بهداشت و درمان راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت است اظهارکرد: پیوند خوردن دستگاههایی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند می‌تواند برنامه‌ریزی توسعه سلامت رادر جامعه شتاب ببخشد.
وی بر هماهنگی و تعامل بیشتر دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بیمه‌های درمانی، تامین اجتماعی وفوریت‌های پزشکی تاکید و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ضمن اینکه باید از اعتبارات استانی برای پیشبرد طرح‌های درمانی بهداشتی بهره کافی را ببرد لازم است توجه خاصی به اعتبارات و برنامه‌های ملی و وزارتخانه‌ای داشته باشد.
استاندار بوشهربا قدردانی از توسعه وجذب پزشکان فوق تخصص در رشته‌های گوناگون تصریح کرد: پزشکان متخصص و فوق متخصص جذب شده ماندگاری آن‌ها دراستان کمتر است وبا چانه‌زنی‌های درون بخشی به مناطق خوش‌آب وهوا برمی‌گردند پس لازم است بر روی پزشکان بومی استان بوشهر با اعطا بورسیه و ارائه تسهیلات لازم سرمایه‌گذاری شود تا آینده استان دربخش بهداشت و درمان تضمین شده باشد.
سالاری بر توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دراموربهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود زمینه‌های لازم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دراستان بوشهر، باید راههای گسترش این فعالیت‌ها افزایش یابد ورفع موانع مشکلات در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ضروری است.
وی ازایجاد بیمارستان فوق تخصصی در بوشهر خبرداد و تصریح کرد: بیمارستان سابق فاطمه زهرا(س) بوشهر بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی فوق تخصصی تبدیل می‌شود که در این راستا لازم است حمایت‌های ویژه وزارت بهداشت و درمان در تحقق این مهم انجام شود.
استاندار بوشهربا اشاره به تدوین شیوه نامه بخش سلامت دراستان بوشهرگفت: اساسنامه و شیوه نامه بخش سلامت دراستان بوشهر در حال تدوین است که براساس آن فعالیت‌های درمانی، بهداشتی و برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌ها اجرایی می‌شود.
سالاری بر توجه به توزیع پزشکان در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: در تقسیم‌بندی پزشکان به نقاط مختلف استان بوشهر باید عدالت رعایت شود بگونه‌ای که همه نقاط استان بوشهر از وجود پزشکان متخصص بهره‌مند باشند.
وی توجه به بازسازی و تجهیز مراکز درمانی روستایی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از جمعیت استان بوشهر در نقاط روستایی ومحروم ساکن هستند لازم است توجه ویژه‌ای به درمان و بهداشت مناطق روستایی شود.
استاندار بوشهر بابیان اینکه ۱۰ پروژه کاری در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استان بوشهر توجه به بخش سلامت و توسعه و تجهیز مراکز درمانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز