خبرگزاری کار ایران

انتقاد دو عضو شورای شهر بوشهر از تاخیر در انتخاب استاندار

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۰

نصرالله اسدی و غلامرضا قادریان دو عضو شورای شهر بوشهر خواستار وحدت نظر نمایندگان استان و گروه‌های سیاسی برای تسریع در انتخاب استاندار بومی شدند.

نصرالله اسدی و غلامرضا قادریان دو عضو شورای شهر بوشهر خواستار وحدت نظر نمایندگان استان و گروه‌های سیاسی برای تسریع در انتخاب استاندار بومی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا نصرالله اسدی در جلسه علنی شورای شهر بوشهر در بخشی از نطق خود با ابراز نگرانی از زمزمه‌هایی که هر ازگاهی درباره جداسازی بخشی از بوشهر و الحاق به فارس مطرح می‌شود، افزود: بوشهری‌ها سال‌هاست مرزداران بی‌مزد و منتی بوده‌اند و اگرچه نجیب هستند، اما انتظار دارند در دولت تدبیر و امید این بحث‌ها هرگز مطرح نشود.

عضو چهار دوره شورای شهر بوشهر همچنین با اشاره به طولانی شدن تصمیم دولت برای انتخاب استاندار جدید گفت: ضمن ارج گذاشتن به تمام نیروهای غیربومی استان، اکنون ۴ گزینه بومی برای استانداری بوشهر مطرح شده‌اند که هرکدام به نحوی سوزانده می‌شوند.

وی افزود: ندیمی، تبادار، علومی‌نژاد و کدخداپور گزینه‌های مطرح بومی برای استانداری بوده‌اند که سوابق خوبی در مسئولیت‌های کشوری و استانی داشته‌اند، اما اگر دولت بنای استفاده از آن‌ها را ندارد، گزینه‌های بومی دیگری هم وجود دارد و نباید به سراغ چهره‌های غیربومی برای استانداری رفت.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با بیان اینکه نیروی بومی به دلیل آشنایی با جغرافیای استان، برای رفع مشکلات مردم موثر‌تر است، تصریح کرد: تا کی باید پذیرای استاندارانی باشیم که خورموج را «خَرموج»، دیّر را «دییر» و اهرم را «اهرُم» تلفظ کنند و اینجا برایشان پایه و کلاس مدیریتی شود.

وی با بیان اینکه استانی که گاز آن به اروپا می‌رود، در مرکز آن ۴۰۰ کوچه خاکی دارد که باعثشرمساری همه ما مسئولان است، تصریح کرد: ۴ نماینده استان در مجلس، نماینده ولی فقیه و نماینده خبرگان رهبری به همراه گروههای سیاسی به وحدت نظر برسند تا شاهد حضور نیروی بومی متعادل و توانمندی باشیم، نه اینکه با اختلافات شاهد حضور استانداری غیربومی و ضعیف باشیم که بعد‌ها مایه نگرانی شود.

نصرالله اسدی خطاب به رییس جمهور هم بیان کرد: آقای دکتر روحانی! مردم به تدبیر شما امیدوارند و منتظر حضور استانداری بومی در بوشهر هستند، ضمن اینکه رییس جمهور چشم‌ها و نیروهای امینی دارد که امیدواریم دغدغه و حرف دل بوشهری‌ها را به ایشان برسانند.

یک عضو دیگر شورای شهر بوشهر هم در بخشی از نطق پیش از دستور خود خواستار توجه دولت به گزینه‌های بومی استانداری شد.

غلامرضا قادریان گفت: برخی استان‌ها که وجه سیاسی استان و نمایندگانشان پررنگ‌تر از ماست، وقتی پای منافع منطقه‌شان به میان می‌آید به وحدت و همدلی می‌رسند، ولی در بوشهر به اسم اصلاح طلبی و اصولگرایی همدیگر را دفع می‌کنیم.

وی با بیان انکه اغلب استاندارن کشور مشخص شده، ولی بوشهر برای این مهم اندرخم یک کوچه است، ادامه داد: از امام جمعه محترم، نمایندگان استان در مجلس، گروه‌های سیاسی و هرکسی که دلسوز بوشهر است، درخواست دارم محض رضای خدا در قضیه استاندار جدید به وحدت نظر برسند تا شاهد حضور گزینه بومی توانمندی باشیم که به درد استانداری بخورد.

وی همچنین با اشاره به بخشی از اظهارات اسدی عضو شورا درباره زمزمه جدایی بخشی از استان و الحاق به فارس، خاطرنشان کرد: تا کی قرار است در این خصوص قایم باشک بازی کنیم، درحالی که دولت باید برای همیشه به این نگرانی پایان دهد و نگذارد آرامش موجود در استان هرازگاهی با حرفهای برخی اشخاص ازبین برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز