خبرگزاری کار ایران

رشد 27 واحدی شاخص کل بورس

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۴۲۲

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات امروز(شنبه) بازار سرمایه، با 27 واحد رشد، در ارتفاع 62 هزار و 577 واحدی ایستاد.

به گزارش ایلنا، در پایان معاملات امروز (شنبه) بازار سرمایه، دادوستد 265 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 43 میلیارد تومان در 25 هزار نوبت به ثبت رسید.

بیشترین تاثیر منفی بر نماگر بازار سرمایه نیز امروز توسط نمادهای معاملاتی خودرو، شبندر و وبملت رقم خورد و نمادهای معاملاتی تاپیکو، وغدیر، رمپنا و جم بیشترین سهم را در جلوگیری از افت بیشتر دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در حالی که در معاملات امروز شاخص قیمت ( ارزشی- وزنی ) 10 واحد، شاخص کل ( هم وزن) 4 واحد، شاخص قیمت ( هم وزن) 3 واحد و شاخص بازار دوم 325 واحد رشد کردند، شاخص های آزاد شناور26 واحد و بازار اول 26 واحد کاهش را تجربه کردند.

ارزش روز بازار نیز همچنان حدود 270 هزار میلیارد تومان است.

معاملات نخستین روز هفته در فرابورس با رشد 2.18 واحدی شاخص فرا بورس(آیفکس) در مقایسه با روز معاملاتی پیشین به اتمام رسید و 73 میلیون و 910 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 341 میلیارد و 330 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین حجم معاملات به داد و ستد 10 میلیون و 690 هزار سهم بهمن دیزل به ارزش 38 میلیارد و 210 میلیون ریال اختصاص یافت و نماد شرکت های بهمن دیزل، پالایش نفت لاوان، توسعه خدمات بندری سینا، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، پالایش نفت تهران و پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان پربازدیدترین نمادهای امروز بازار بودند.

همچنین، شرکت های سرمایه گذاری اقتصاد نوین، بیمه آرمان و بانک گردشگری بیشترین افزایش قیمت و شرکت های مرجان کار، تدبیرگران فارس و خوزستان و شاهد بیشترین افت قیمت را در جریان معاملات شنبه تجربه کردند.

در بازار ابزاهای نوین مالی، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله 346 هزار و 300 سهم بیشترین حجم معاملات( صندوق های قابل معامله) ETF را از آن خود کرد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با داد و ستد 400 هزار ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.

امروز خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی با قیمت 935 هزار و 421 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.8 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 26 درصد شد.

همچنین هر ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن امروز با کاهش قیمت در همه نمادها در محدوده 675 تا 690 ریال داد و ستد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز