خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار خبر داد:

افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۷۲

در طول دو ماه اخیر ۲۷ سرمایه گذار خارجی پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کدهای سهامداری خود را دریافت کرده و به جمع سهامداران بازار سرمایه ایران ملحق شدند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) از افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سمات، حامد سلطانی نژاد با بیان مطلب فوق افزود: در طول دو ماه اخیر ۲۷ سرمایه گذار خارجی پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کدهای سهامداری خود را دریافت کرده و به جمع سهامداران بازار سرمایه ایران ملحق شدند.

وی ادامه داد: سرمایه گذارانی از آلمان، انگلیس، سوریه، چین(۸ نفر) و افغانستان(۱۶ نفر) در ماه های آذر و دی ماه امسال وارد بازار سرمایه ایران شده اند.

سلطانی نژاد خاطر نشان کرد: نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران را آبان ماه سال ۱۳۷۳ یک شرکت آلمانی دریافت کرد و تاکنون ۳۱۳ کد سهامدار خارجی در این بازار صادر شده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد روند ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران در سال ۹۳ رشد چشمگیری داشته است به طوریکه از ابتدای سال تا پایان دی ماه، تعداد ۹۷ سرمایه گذار خارجی از کشورهای انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، چین، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، هنگ کنگ، عراق، پاکستان، سوریه و افغانستان وارد بازار سرمایه کشورمان شده اند.

مدیرعامل سمات اظهار داشت: همچنین دراین فهرست، نام ۲۵ ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود که این امر بیانگر افزایش حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در بازار سرمایه است.

وی به تشکیل کمیته سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: بدون تردید با اصلاح برخی مقررات و راه اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات، شرایط برای ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه کشورمان تسهیل خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز