خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بورس عنوان کرد:

تغییر مدیریتی و تداوم حرکت توسعه محور بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۸۴

قطعا مدیریت جدید، ضمن اهتمام به حل مشکلات صنایع، تدابیر لازم برای تداوم حرکت بازار سرمایه در مسیر توسعه روزافزون و ایفای نقش جدی در نظام اقتصادی خواهد داشت.

عضو هیأت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تغییر مدیریتی در سازمان را اقدامی در جهت تداوم حرکت توسعه محور بازار سرمایه دانست و گفت: قطعا مدیریت جدید، ضمن اهتمام به حل مشکلات صنایع، تدابیر لازم برای تداوم حرکت بازار سرمایه در مسیر توسعه روزافزون و ایفای نقش جدی در نظام اقتصادی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علی سعیدی با بیان اینکه توسعه بازار سرمایه که به همت تمام دست اندر کاران این بازار آغاز شده، دارای حرکتی مستحکم است، افزود: این حرکت با شدت بیشتری، در دوران مدیریت جدید ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: براساس مأموریتی که ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار برعهده سازمان بورس گذاشته، حمایت از حقوق سرمایه­ گذاران در اولویت برنامه­ های سازمان قرار دارد و در این راستا، تلاش خواهد شد حمایت لازم از سرمایه­ گذاران حقیقی و حقوقی که با اعتماد به بازار سرمایه، در این بازار سرمایه گذاری کرده اند، صورت گیرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود: برنامه راهبردی سازمان که تحت نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی رصد می­شود، به گونه­ ای تدوین شده که اطمینان بخش حرکت روبه جلو بازار سرمایه باشد، ضمن اینکه برنامه­ ها برای تمام نهادهای مالی از جمله شرکت­ های تأمین سرمایه، کارگزاران، مشاوران سرمایه­ گذاری، سبدگردان­ ها و پردازشگران اطلاعات مالی به مانند گذشته توسعه محور خواهد بود و سازمان به گونه­ ای برنامه­ ریزی کرده تا تمرکز بر توسعه ضمن اجرای کامل وظایف اجرایی در برنامه تمام این نهادها باشد، بنابراین تمام نهادهای مالی به تلاش­ های بی وقفه خود در جهت ایفای نقش مؤثرتر در بازار سرمایه ادامه خواهند داد.

سعیدی با بیان اینکه سازمان بورس همواره مستظهر به پشتیبانی شورای عالی بورس و اوراق بهادار، چه از طریق ارائه راهکار و چه از طریق وضع مقررات بوده و نیز برخوردار از حمایت تمام ذینفعان این بازار بوده است، گفت: ثبات ترکیب شورای عالی بورس خود از نقاط قوت بازار سرمایه است و دست اندرکاران بازار با امعان نظر به این موضوع، حرکت توسعه محور بازار سرمایه را مفروض داشته باشند.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس ادامه داد: گسترش تأمین مالی از محل وجوه عمومی از اهداف بازار سرمایه است، صد البته رونق بازار اولیه بدون رونق در بازار ثانویه ممکن نیست و به همین علت سازمان بورس به توسعه متوازن این دو بازار خواهد پرداخت.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۳ حدود ۷۰ مجوز سرمایه­ گذاری خارجی صادر شده که این رقم در مقایسه با سال­های گذشته بی سابقه تلقی می شود، افزود: برنامه سازمان سوق دادن سرمایه­ های خارجی به سمت صندوق ­های پروژه، زمین و ساختمان و همچنین صندوق­ های سرمایه­ گذاری و بازار ثانویه است.

وی گفت: در بین نهادهای مالی متقاضی تأسیس، حضور متقاضیان خارجی وجود دارد که خود از عواملی خواهد بود که در آینده نزدیک، بازار سرمایه کشور را به بازارهای بین المللی متصل خواهد کرد، همچنین در بین متقاضیان تأسیس نهادهای مالی، تقاضای تأسیس شرکت­ های تأمین سرمایه و مشاور سرمایه­ گذاری و سبدگردان وجود دارد که به توسعه دانش حرف های کمک شایانی خواهد کرد.

سعیدی در پایان، تصریح کرد حضور نیروهای جوان، تحصیلکرده و دارای انگیزه در کنار پیشکسوتان در بازار سرمایه کشور، صحنه­ای بدیع و ترکیبی موزون از درایت و انرژی ایجاد کرده که این ظرفیت، در کنار تدابیر دولت و مجلس برای تقویت جایگاه بازار سرمایه و رفع نگرانی های فعالان این بازار، توسعه روزافزون بورس را رقم خواهد زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز