خبرگزاری کار ایران

یک کارگزار بورس کالا در گفتگو با ایلنا:

محصولات پتروشیمی و کشاورزی رکورد دار معاملات در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۴۶

از زمانی که ساخت و ساز‌ها و پروژه‌های عمرانی راکد شده است وضعیت فلزی‌ها چندان مساعد نیست و محصولات پتروشیمی و کشاورزی رکورد دار معاملات در بورس کالا هستند.

یک کارگزار بورس کالا گفت: انواع محصولات پتروشیمی و کشاورزی رکورد دار معاملات در بورس کالا هستند.

محمدرضا گرامی‌پور، یک کارگزار بورس کالا در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: معاملات محصولات کشاورزی نظیر ذرت، پنبه دانه و کنجاله سویا امسال نسبت به سال گذشته از رونق بیشتری برخوردار است و با اجرای ماده ۳۳ وضعیت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: هرچند در مورد محصول خرما و برخی دیگر از محصولات خریدار کم است و نیازمند مجوز از سوی دولت برای فروش اعتباری آن هستیم اما خوشبختانه عرضه محصولات کشاورزی بهتر از محصولات فلزی شده است.

گرامی‌پور خاطر نشان کرد: از زمانی که ساخت و ساز‌ها و پروژه‌های عمرانی راکد شده است وضعیت فلزی‌ها چندان مساعد نیست و محصولات پتروشیمی و کشاورزی رکورد دار معاملات در بورس کالا هستند.

این کارگزار بورس کالا در خصوص عرضه سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا افزود: در سال ۹۱ حدود ۲۰ میلیون تن انواع برنج، گندم، ذرت و کنجاله سویا وارد کشور شد که اگر در عرضه‌های اولیه در بورس عرضه می‌شدند قیمت‌ها شفاف‌تر می‌شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرتقال را از کشاورز کیلویی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰تومان می‌خرند اما در میوه فروشی‌ها کمتر از ۵ هزار تومان به فروش نمی‌رسد در مورد سایر محصولات مانند انگور قرمز هم همین طور است آن را حدود ۲ هزار تومان از کشاورز می‌خرند و در میوه فروشی‌ها آن را ۱۲ هزار تومان می‌فروشند این در حالی است که اگر این محصولات در بورس کالا عرضه شوند دیگر شاهد این میزان تفاوت قیمت نخواهیم بود و کشاورز نیز رضایت بیشتری خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز