خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد:

ایجاد بانک بین المللی در مناطق آزاد در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفت

کد خبر : ۲۱۶۲۶۸

باید ظرفیت های مدیریتی تقویت شود تا امکان واردات پول و ظرفیت کشور بازسازی شود ضمن آنکه باید از ظرفیت جهانی حداکثر استفاده را ببریم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستور کار قرار گرفتن ایجاد بانک بین المللی در مناطق آزاد در شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد معزالدین در نشست تخصصی اولین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه که در جزیره کیش برگزار شد، افزود: جلساتی با بانک مرکزی درباره ایجاد این نوع بانک در مناطق آزاد برگزار شده و در حال حاضر این امر در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید ملی کشور نیازمند ریال و مدیریت ریالی است، هرچند در گذشته بیشتر نیازمند مدیریت دلاری بودیم.

وی تصریح کرد: باید جریانی ساماندهی شود تا تحریم ها تاثیری بر میزبانی سرمایه گذاران خارجی نداشته باشد.

به گفته وی یکی از وظایف ما تطابق قوانین بین المللی با قوانین داخلی است تا بستری فراهم شود که بتوانیم سرمایه گذاری در این مناطق را افزایش دهیم.

معزالدین با بیان اینکه در گذشته اولین بانک خارجی که تاسیس شد به دلایل مختلفی با مشکلاتی مواجه شدیم، اظهار داشت: باید ظرفیت های مدیریتی تقویت شود تا امکان واردات پول و ظرفیت کشور بازسازی شود ضمن آنکه باید از ظرفیت جهانی حداکثر استفاده را ببریم.

وی در پایان تصریح کرد: ۶۴ منطقه آزاد در کشور وجود دارد که ۲۴ منطقه ویژه اقتصادی فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز