خبرگزاری کار ایران

مجوز تأسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی " مپنا " صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۰۸

موضوع فعالیت این صندوق بازارگردانی سهام و حق تقدم خرید سهام شرکت گروه مپنا خواهد بود. همچنین موسس و مدیر صندوق، شرکت گروه مپنا، متولی شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی و حسابرس آن موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس خواهد بود.

سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تأسیس صندوق اختصاصی بازارگردانی گروه مپنا را صادر کرد و از این پس معاملات این شرکت و زیر مجموعه اش به طور اختصاصی بازارگردانی می شود.

به گزارش ایلنا، بهنام چاوشی با اعلام این مطلب افزود: موضوع فعالیت این صندوق بازارگردانی سهام و حق تقدم خرید سهام شرکت گروه مپنا خواهد بود.

رییس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس درباره مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی برای بازار سرمایه گفت: نقش و حضور بازارگردانان در هر بازار سرمایه توسعه یافته‌ای اجتناب ناپذیر است. در بازار سرمایه ما نیز در سالهای اخیر با ایجاد نقش بازارسازی، نقش بازارگردانی مغفول مانده بود. با توجه به ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ویژگی‌های نظارتی و شفافیت این صندوق‌ها، بر آن شدیم که از این ساختار برای تقویت نقش بازارگردانی در بازار استفاده نماییم. اساسنامه و امیدنامه مصوب، به‌گونه‌ای است که امکان لازم برای انجام وظیفه بازارگردانی برای صندوق‌های مذکور فراهم است و سود حاصل از فعالیت این صندوق‌ها صرفا از همین محل است؛ چرا که صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی، به غیر از سهام موضوع بازارگردانی خود، مجاز به خرید هیچ سهم دیگری نیستند.

وی در ادامه افزود: اعطای مجوز معامله‌گری برای رسیدن به اهداف بازارگردانی هر صندوق به منظور انعطاف‌پذیر و کاهش هزینه‌های معاملاتی، از مزایای صندوق‌های مذکور است. البته اعطای مجوز معامله‌گری منافاتی با استفاده صندوق از خدمات شرکت‌های کارگزاری ندارد و مدیران صندوق می‌توانند از خدمات شرکت‌های کارگزاری با رعایت مقررات مربوطه استفاده نمایند.

چاوشی ادامه داد: پیرو ابلاغ اساسنامه و امید نامه صندوق های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی و با توجه به مزیتهای این صندوق، از طرف شرکت های حقوقی تقاضای بسیاری برای راه اندازی این صندوق ها ارائه شده است. به‌گونه ای که تا امروز موافقت با تأسیس ۱۴ صندوق اختصاصی بازارگردانی که در مجموع بازارگردانی ۳۲ سهم را به عهده‌دارند اعلام‌شده است.

چاوشی با اشاره به ارکان صندوق بازارگردانی مپنا خاطرنشان کرد: موسس و مدیر صندوق، شرکت گروه مپنا، متولی شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی و حسابرس آن موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس خواهد بود.

چاوشی با اشاره به نقش این صندوق ها در افزایش نقدشوندگی و روان شدن معاملات سهام شرکت ها اظهار داشت: استقبال به عمل آمده از سوی شرکتهای حقوقی جهت راه اندازی این صندوق ها بسیار زیاد بوده و به‌نظر می‌رسد به زودی عمده شرکتهای بزرگ بورسی و فرابورسی توسط صندوق های حرفه ای بازارگردانی خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز