خبرگزاری کار ایران

سهم نه هزار میلیارد تومانی محصولات پتروشیمی در بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۴۷۸

حجم کل معامله‌ها در بخش نقدی ٩ میلیون و ٧٢۶ هزار تن در سه گروه صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و کشاورزی بوده است.

محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی در ٥ ماه نخست امسال هسم ٩ هزار میلیارد تومانی از معامله‌های بورس کالا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایلنا، حسین پناهیان، مدیرعامل بورس کالای ایران اظهار داشت: ارزش کل معامله‌های بورس کالا در ٥ ماه نخست امسال ٢۴ هزار و ۶٠٠ میلیارد تومان بوده است و ١٧ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان حجم معاملات نقدی و ٧ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان قراردادهای آتی بوده است.

پناهیان افزود: حجم کل معامله‌ها در بخش نقدی ٩ میلیون و ٧٢۶ هزار تن در سه گروه صنعتی و معدنی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی در مجموع ٩ هزار میلیارد تومان معامله با حجم ۴ میلیون ٥٨۶ هزار تن محقق شد که دستاورد مطلوبی به شمار می رود.

مدیر عامل بورس کالا با بیان این که ارزش معامله‌های فرآورده‌های نفتی در ٥ ماه نخست امسال ۴ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود گفت: حجم این معامله‌ها ٣ میلیون و ١٣٣ هزار تن بوده است.

وی افزود: در بخش پتروشیمی نیز که شامل محصولات پلیمری و شیمیائی است معامله‌ها واقعی شده و آمار واقعی در عرضه و تقاضا رقم خورده است بطوریکه در بخش شیمیائی معامله ها ٨۴٥ میلیارد تومان به حجم ۴۶٠ هزارتن بوده است.

پناهیان ادامه داد: در بخش پلیمری نیز ٣٩٠٠ میلیارد تومان معامله را در ٥ ماه گذشته شاهد بودیم که حجم این معامله‌ها ٩٩١ هزار تن بوده است.

وی با بیان این که حجم محدودی معامله گازها و خوراکها در بورس کالا انجام می‌شود گفت: ارزش معامله این محصولات ٢۶٠ میلیارد تومان به حجم ١٨٠٠ هزار تن بوده است.

مدیر عامل بورس کالای ایران افزود: ٧ پالایشگاه و حدود ٣٠ مجتمع پتروشیمی و نیز ٣٥ تولید کننده قیر و عایق های رطوبتی محصولات و فرآورده‌های خود را بطور منظم در بورس کالا عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: همکاری و تعامل خوبی با عرضه کنندگان مورد اشاره وجود دارد و بورس کالا آمادگی دارد تا همکاریهای خود را با تولیدکنندگان محصولات و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی افزایش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز