خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد مطرح کرد:

شایعات در مورد بورس صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۶۷

از مدتی قبل شایعه‌ای مبنی بر تغییر رییس سازمان بورس در برخی سایت‌های غیر رسمی مطرح شده بود که به نظر می‌رسد طرح این شایعات با مقاصد خاص صورت می‌گیرد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با رد برخی شایعات در مورد تغییر رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، تاکید کرد: اساسا در حال حاضر هیچ گونه عزمی برای ایجاد تغییر در راس بازار سرمایه در دستور کار دولت وجود نداشته و حتی بحثی هم در این مورد مطرح نشده است.

به گزارش ایلنا، شاپور محمدی با عنوان اینکه از مدتی قبل این شایعه در برخی سایت‌های غیر رسمی مطرح شده بود که به نظر من طرح این شایعات با مقاصد خاص صورت می‌گیرد، اظهار داشت: به سهامداران خرد توصیه می‌شود تحت تاثیر این قبیل شایعات یا تحت تاثیر افت کوتاه مدت و موقتی شاخص بازار، سهام خود را واگذار نکنند، زیرا ممکن است بعدها نتوانند دوباره با قیمت مشابه، همان سهام را بخرند.

محمدی با بیان اینکه بهتر است سرمایه‌گذاران در بورس، افقی بلند مدت را مد نظر داشته باشند، گفت: یقینا سهم‌های زیادی وجود دارد که دارای پتانسیل سودآوری بلندمدت باشند و من توصیه می کنم سرمایه‌گذاران بورسی به سمت این گونه سهم‌ها بروند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به برخی گمانه زنی‌ها مبنی بر دستکاری احتمالی شاخص‌های بازار بورس از سوی دولت به منظور هدایت بخشی از سرمایه‌ها به سمت بازارهای دیگر از جمله مسکن اظهار کرد: دولت همواره خواهان تقویت و رونق بازارهای مختلف است و هرگز چنین سیاست‌هایی را در دستور کار ندارد، ضمن اینکه این شایعات بدون توجه به این موضوع منتشر شده‌اند که اغلب، جنس سرمایه گذاران بازار مسکن با بازار سرمایه فرق می‌کند.

وی افزود: واحد سرمایه‌گذاری در بورس، ممکن است بسیار خرد باشد ولی هر یک واحد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، دست کم بالای چند ۱۰ میلیون تومان است که خرید و ورود به آن از عهده بخش بسیار بزرگی از سهامداران خرد بر نمی‌آید و با این تفاسیر، این دو بازار گر چه مکمل هم ولی هرگز جانشین کامل همدیگر نخواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز