خبرگزاری کار ایران

دستورالعمل معاملات برخط بورس کالا تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۴۶

زیر ساختهای مقرراتی این معاملات هم اکنون فراهم شده و بورس کالا شرایط فنی آن را مهیا کرده است

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل معاملات برخط بورس کالا را تصویب کرد تا بر این اساس از این پس امکان انجام معاملات به صورت برخط در دو حوزه معاملات نقدی و قراردهای آتی سکه در بورس کالا فراهم شود.

به گزارش ایلنا، محمود رضا خواجه نصیری مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با ابلاغ دستورالعمل معاملات برخط در بورس کالا امکان انجام معاملات برخط قراردادهای آتی سکه فراهم می شود که این امر منجر به افزایش حجم معاملات قراردهای آتی سکه طلا می‌شود چون با توجه به ماهیت قراردادهای آتی سکه امکان گسترش معاملات در این قراردادها از این طریق فراهم می شود.

وی افزود: زیر ساختهای مقرراتی این معاملات هم اکنون فراهم شده و بورس کالا شرایط فنی آن را مهیا کرده به طوریکه شرکت های نرم افزاری برخط از سال گذشته در حال تهیه نرم افزار مورد نیاز این معاملات بودند که به نظر می رسد با توجه به مقدماتی که آماده شده است به زودی راه اندازی معاملات برخط در قراردهای آتی سکه فراهم می شود.

خواجه نصیری درباره مزایای این امکان در معاملات فیزیکی بورس کالا گفت: این امکان همیشه مورد درخواست خریداران خرد بود که علاوه بر خریداران عمده امکان معامله برای خریداران خرد در بورس کالا فراهم شود که با ابلاغ این دستورالعمل، امکان بهره مندی خریداران مستقیم از بازار بورس کالا فراهم می‌شود و خریداران خرد بدون نیاز به حضور در بازار فیزیکی می توانند از منافع ناشی از کشف قیمت در بورس کالا و گستردگی این بازار در تمام کشور بهره مند شوند.

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تصریح کرد: به عبارت دیگر سیستم خرید خرد برخط بورس کالا این امکان را فراهم می‌کند که مصرف کننده خردتر که تا حالا امکان خرید محصولات مورد نیاز خود را بدون وجود واسطه‌ها نداشتند با مکانیزم‌های طراحی شده در این سیستم خریدشان را انجام بدهند و دیگر لازم نیست الزاماً برخی از خریدهایشان را از طریق معامله گران بورس کالا و تجار و فروشندگان واسطه تأمین کنند.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با بیان اینکه راه‌اندازی معاملات برخط در بازار فیزیکی و در قراردادهای آتی سکه باعثایجاد تحولات بسیار چشمگیری در بورس کالا می شود، گفت: معاملات برخط آتی سکه موجب افزایش، حجم معاملات و جذابیت در معاملات می شود و در بازار فیزیکی موجب افزایش انصاف و توسعه دسترسی همه آحاد جامعه به بورس کالا خرید راحت تر و بهتر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز