خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار:

قرارداد آتی سهام یک ابزار آتی جذاب برای سرمایه گذار است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۳۰

ذف معاملات «ددد» از جمله اقداماتی بوده است که شفافیت بیشتر معاملات و نظارت بهتر در بازار سرمایه را باعثشده همچنین افزایش ۳۰ دقیقه‌ای ساعت معاملات بازار نیز ازجمله تحولات بجا در حوزه بازار به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار گفت: افزایش ۳۰ دقیقه‌ای زمان معاملات تالار شیشه‌ای از روز جاری و حذف معاملات «ددد» درحالی از جمله تحولات اخیر بازار سرمایه به شمار می‌آیند که مطالعات جدیدی در مورد قواعد معاملات بازار در جهت افزایش نقدشوندگی و شفافیت بیشتر بازار سرمایه درحال انجام است.

به گزارش ایلنا، حسن قالیباف اصل ضمن اشاره به مطلب ذکر شده، اظهار داشت: حذف معاملات «ددد» از جمله اقداماتی بوده است که شفافیت بیشتر معاملات و نظارت بهتر در بازار سرمایه را باعثشده همچنین افزایش ۳۰ دقیقه‌ای ساعت معاملات بازار نیز ازجمله تحولات بجا در حوزه بازار به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار آغاز معاملات آتی سهام را از دیگر امکانات جدید بازار سرمایه دانست و افزود: قرارداد آتی سهام به عنوان یک ابزار آتی جذاب درحالی دارای اهرم پنج برابری است که سرمایه‌گذار می‌تواند تنها با داشتن ۲۰ درصد وجه نقد لازم اقدام به سرمایه‌گذاری نموده و به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک اقدام به کنترل ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری نقدی خود نماید.

وی ضمن برشمردن مزایای معاملات آتی سهام آن را یک ابزار حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در این ابزار تنها به معامله گران حرفه‌ای و آموزش دیده توصیه می‌شود.

مدیر عامل شرکت بورس همچنین از پذیرش سهام دو شرکت جدید در معاملات بازار آتی سهام خبر داد و گفت: در حالی قبلاً پذیرش سهام ۱۶ شرکت در معاملات بازار آتی انجام گردیده که به تازگی دو شرکت دیگر به آن اضافه شده است. در همین راستا پذیرش شرکت‌های دیگر نیز پس از احراز شرایط پیشنهاد و انجام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به انجام مطالعات در حوزه تحقیق و توسعه بازار سرمایه عنوان کرد: تغییر و تحول در بازار سرمایه پس از انجام مطالعات بر روی قواعد معاملاتی و براساس نتیجه گیریهای حاصله قابل انجام است.

قالیباف اصل تغییر در دامنه نوسان قیمت سهام را منوط به مطالعه و کار کار‌شناسی دانست و توضیح داد: در راستای بهبود حاصل شده در وضعیت نقدشوندگی بازار سرمایه و افزایش حجم معاملات در حال حاضر بورس برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان قیمت سهام ندارد.

وی شاخص فعلی بازار سرمایه را کامل و جامع دانست و گفت: محاسبه بازده نقدی و قیمت در فرمول شاخص سبب شده است تا اطلاعات کامل‌تر و مناسب تری به وسیله آن به نمایش گذارده شود این در شرایطی است که طراحی دو شاخص جدید نیز انجام گرفته و امکان ارایه آن‌ها تا پایان سال جاری وجود دارد.

مدیر عامل شرکت بورس در توضیح مطلب ذکر شده افزود: نرم افزارهای لازم جهت ارایه دو شاخص قیمت و بازده نقدی به طور مجزا توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تدوین شده اما ارایه آن دو منوط به بحثدر کمیته شاخص و اخذ مجوز از شورا است.

قالیباف اصل از پذیرش شرکت‌های جدید در بازار بورس خبر داد و گفت: پذیرش شرکت‌هایی از جمله صدر تأمین، هلدینگ دارویی تأمین و نفت سپاهان انجام گرفته است و انتظار می‌رود که عرضه آن‌ها تا پایان سال جاری انجام گیرد.

وی ادامه داد: طبق قوانین بازار دوم حداقل میزان عرضه اولیه سهام شرکت‌های ذکر شده ۱۰ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز