خبرگزاری کار ایران

داد و ستد بیش از ۶۰۹ میلیارد ریال اوراق در بازار فرابورس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۶

در آخرین روز معاملاتی هفته، داد و ستد بیش از ۵۳.۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود ۶۰۹.۴۷ میلیارد ریال در ۱۶ هزار و ۸۷۱ دفعه معامله ثبت شد و شاخص فرابورس(آیفکس) ۱۴.۱۲ واحد معادل ۱.۷۶درصد افزایش یافت و بر روی عدد ۸۱۸.۵۳ واحد ایستاد.

در آخرین روز معاملاتی هفته بیش از ۶۰۹ میلیارد ریال اوراق در بازار فرابورس داد و ستد شد و آیفکس با ۱.۷۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل بر روی عدد ۸۱۸.۵۳ واحد ایستاد.

به گزارش ایلنا، در آخرین روز معاملاتی هفته، داد و ستد بیش از ۵۳.۹ میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود ۶۰۹.۴۷ میلیارد ریال در ۱۶ هزار و ۸۷۱ دفعه معامله ثبت شد و شاخص فرابورس(آیفکس) ۱۴.۱۲ واحد معادل ۱.۷۶درصد افزایش یافت و بر روی عدد ۸۱۸.۵۳ واحد ایستاد.

وجود تقاضای ۶.۲۳ میلیون سهمی برای بانک دی و ۵.۱۸ میلیون سهمی پتروشیمی جم و ۴.۵۹ میلیون سهمی ذوب آهن اصفهان این شرکت‌ها را در راس حجم معاملات فرابورس در روز چهارشنبه قرار داد و بیشترین ارزش معاملات نیز به ترتیب با بیش از ۹۹.۸۸، ۵۱.۱۲ و ۷۱.۶۵ میلیارد ریال توسط پتروشیمی جم، پالایش نفت تهران و پالایش نفت شیراز ثبت شد.

در میان نمادهای داد و ستد شده امروز پتروشیمی امیرکبیر با ۵ درصد افزایش قیمت مواجه شد و پس از آن تکادو، رهشاد سپاهان و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در سوی دیگر بازار نیز پتروشیمی کازرون، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد، کود شیمیایی اوره لردگان و قند شیروان قوچان و بجنورد بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

بر اساس این گزارش اوراق تسهیلات مسکن نیز بدون تغییر قابل توجهی در حدود ۳۸ هزار تومان مبادله شد و با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان ۸۹، شاهد توقف این نماد معاملاتی بودیم. در مبادلات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به ترتیب به خرید و فروش ۱۸ هزار و ۸۳۰ برگه اجاره ماهان و ۱۷ هزار و ۳۷۰ برگه اجاره مپنا تعلق داشت.

در بازار ETF هم ۱۲۷ هزار و ۶۰۰ واحد صندوق‌ قابل معامله آسام با ارزشی بالغ بر ۱.۴۱ میلیارد ریال و ۶ هزار و ۶۱۰ واحد صندوق‌ قابل معامله کاریس به ارزش بیش از ۷۰ میلیون ریال معامله شد.

رفت و آمد نمادها

در جریان معاملات روز چهارشنبه، نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان(وگستر) با توجه به تغییر با اهمیت در عملکرد واقعی و نماد معاملاتی حق تقدم شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در نماد معاملاتی " میدکوح " با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق تقدم متوقف شدند و از سوی دیگر، نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه به تابلو بازگشتند.

همچنین با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام شرکت کود شیمیایی اوره لردگان در نماد " شلردح " در هجدهم آبان‌ماه، این نماد در پایان معاملات روز شنبه متوقف خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز