خبرگزاری کار ایران

کرد زنگنه در گفتگو با ایلنا:

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به اخبار سیاسی شاخص‌ها را صعودی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۹۷

درصورتیکه تحریم‌ها در کشور کاسته شود قطعا با شرایط اقتصادی خوشایند مردم همراه خواهد بود و سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی نیز راحت‌تر خواهد شد.

ایلنا: رئیس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به اخبار سیاسی؛ شاخص‌ها را صعودی کرد.

غلامرضا کرد زنگنه(رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به رشد شاخص‌های بورس اظهار داشت: افزایش شاخص‌ها در بورس؛ نتیجه انتشار اخبار مثبت سیاسی است و به هیچ عنوان شاخص‌ها حبابی نیستند و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به انجام مذاکره بین ایران و گروه ۱ + ۵ طی هفته آتی برای دستیابی به نتیجه موردنظر این امکان را فراهم آورد که امروز شاهد صعود شاخص کل به مدار۶۹ هزار واحدی باشیم.

وی افزود: درصورتیکه تحریم‌ها در کشور کاسته شود قطعا با شرایط اقتصادی خوشایند مردم همراه خواهد بود و سرمایه‌گذاری در بازارهای بین‌المللی نیز راحت‌تر خواهد شد.

کرد زنگنه خاطرنشان کرد: به طور کلی امروزه در دنیا سیاست و تجارت خارجی کشورها با یکدیگر عجین شده و هیچ کشوری بدون توسعه سیاست خارجی در گسترش فعالیت‌های اقتصادی خود در عرصه بین‌المللی موفق نبوده است.

وی تصریح کرد: حرکت به سمت اقتصاد باز به جذب سرمایه‌گذاران خارجی در بورس نیز کمک کرده و می‌تواند شرایط را برای توسعه هرچه بیشتر آن فراهم آورد.

وی گفت: مسئله مهمی که در این راه وجود دارد جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است، باید بستر را برای آن فراهم کرد سرمایه‌گذار در جایی که امنیت وجود دارد سرمایه‌گذاری می‌کند و همانند یک پرنده سرمایه خود را به جایی امن خواهد برد.

رییس سابق خصوصی‌سازی با بیان اینکه اقتصاد را نمی‌توان درون مرزهای بسته نگه داشت و هیچ کشوری در دنیا به دور حصار نکشیده است، افزود: نباید خود را محدود کرد چراکه گسترش سیاست‌های خارجی بر توسعه اقتصادی اثرگذار است، هم اینک ۱۵۳ کشور در دنیا عضو wto هستند و ما هم باید سعی کنیم به این مرحله دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز