خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک حکمت ایرانیان:

اجلاس رهبران کسب و کار ایران 8 شهریور برگزار می‌شود

اجلاس رهبران کسب و کار ایران 8 شهریور ماه در مرکز همایش‌ها برج میلاد با حضور جمعی از تولید کنندگان ، واردکنندگان و صادرکنندگان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس‌عسگرزاده ، مدیرعامل بانک‌حکمت ایرانیان صبح امروز در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری اجلاس رهبران کسب و کار ایران (دیدی بود) اظهار داشت: این اجلاس 8 شهریور ماه در مرکز همایش‌ها برج میلاد با حضور جمعی از تولید کنندگان ، واردکنندگان و صادرکنندگان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقتصاد بحران زده کشور گفت: در این شرایط ما نیاز به اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان داریم که باید از بضاعت موجود اقتصادی و تجربه صنعتگران خود بهره گرفته و شرایطی را فراهم کنیم تا محصولاتمان هم سطح با برندهای غربی شود.

وی با اشاره به اینکه از ثبت بانک حکمت ایرانیان پنج سال و نیم می گذردخاطر نشان کرد: سعی کردیم بانکی قانونمدار و خدمتگذار در کشور معرفی شویم. قبل از برجام توانستیم علی رغم حوزه تحریم، به سوئیفیت متصل شویم. این نشان داد توانستیم فرآیندهای داخل کشور و نظامات بانک مرکزی را تماما رعایت کنیم و با تعاملی بین المللی و با ایجاد زیرساختهای لازم مبتنی بر قراردادهای بانکداری بین الملل، قریب به یک و نیم سال پیش، عضو شبکه سوئیفت جهانی بشویم.

وی افزود: در این راستا محصولی با طراحی بومی و با کمک نخبگان داخلی فراهم شد که در سطح کشورهای همسایه  وجود ندارد. نرم‌افزار "دیدی بود" از قدرت و قابلیت زیادی برخوردار است و از دو سال پیش تاکنون کارهای مقدماتی آن انجام شده و زیرساخت‌های آن فراهم شده است.

عسگرزاده تصریح کرد: در این شبکه که به صورت شبکه اجتماعی فیس بوک فعالیت خواهد داشت کلیه روابط خرید و فروش کالا و خدمات از مبادی توزیع و نمایندگی‌ها به متقاضیان انجام خواهد شد و نه تنها تجار و بازرگانان در این شبکه حضور خواهند داشت بلکه کلیه تولیدکنندگان داخلی و توزیع‌کنندگان و نمایندگان انحصاری نیز در این شبکه خواهند بود.

عسگرزاده با بیان اینکه هدف ما از راه‌اندازی این سامانه ، پیدا کردن مشتری است گفت: با توجه به مشکلات تحریم‌ها و تورم و رکود در اقتصاد ایران در حال حاضر علاج این موضوع اقتصاد مبتنی بر شبکه و دیتا است و تحریک تقاضا می‌تواند در روان‌سازی خرید و فروش کالا موثر با شد.

وی گفت: کلیه مسائل مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات در این بستر دیده شده و صاحبان کالا و خدمات می‌توانند پس از ارائه هویت شناسایی خود در این شبکه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در اصل 44 بر کوچک سازی دولت تاکید شده آشنایی با "دیدی بود" ابتدا از بخش خصوصی آغاز شده و از سال آینده ارتباط با دولت نیز برقرار خواهد شد.

وی گفت: ضرورت آن وجود دارد تا بخش خصوصی بالغ شده و سکاندار مدیریت کشور شود.

عسگرزاده با تاکید بر اینکه "دیدی بود" کاملا بومی است، گفت: این نرم افزار به هیچ عنوان خارجی نبوده و تنها برای تسهیل در ارائه فرآیند کالاهای مرغوب شرکت‌های ایرانی طراحی شده و می‌تواند در رقابت‌پذیری محصولات نیز کمک کرده و توان و قدرت گسترده‌تری را به برندهای داخلی ببخشد. همچنین در شناسایی نقاط ضعف و قوت یک محصول اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: همچنین به جز بانک حکمت ایرانیان سایر بانک‌ها نظیر بانک تجارت نیز در این درگاه حضور دارند.

وی در ادامه در خصوص تبادلات بین المللی شبکه "دیدی بود" گفت: مثلا در کشور ترکیه، بزرگترین بانکی که با ما همکاری می کند، هالت بانک است. تبادلات تجار ایرانی با این بانک نیز از طریق بستر شبکه دیدی بود قابل انجام شود. همچنین مردم و مصرف کنندگان با استفاده از این شبکه، می توانند بدون اینکه به صورت فیزیکی کالا را ببینند، امکان دسترسی به کلیه اطلاعات کالا به صورت الکترونیک را داشته باشند.

 عسگر زاده در ادامه با بیان اینکه این خطر وجود دارد درگاه دیدی بود تبدیل به یک درگاه وارداتی شود، گفت: بالاترین امید ما این است که دیدی بود بستری برای افزایش صادرات باشد، ولی با این وجود، تلاش می کنیم به جای پرداخت نقدی در ازای خریدهای بین المللی، دست کم به صورت تهاتری، کالا یا خدمات به خارج از کشور ارائه کنیم.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان با بیان اینکه ما رقیب تجارت الکترونیک در کشور نیستیم ، گفت: همان رفتار بازار سنتی در این درگاه اینترنتی انجام خواهد شد.

عسگرزاده با اشاره به اینکه شبکه دیدی بود، امکان تهاتر ارزهای مختلف را دارد، گفت: این شبکه ارتباط تجاری بین فعالان حوزه های مختلف را تسهیل می کند. زنجیره تامین مالی کشور، متاسفانه به غلط شکل گرفته، یک واحد پول داریم، ولی ۱۰ تقاضای مختلف از سوی مراکز مختلف داریم که باعث نارضایتی می شود.

وی تصریح کرد: در "دیدی بود" مجموعه بانکهای کشور به صورت کلونی قرار می گیرند. مثلا بانک تجارت، کلونی فعالان لوازم خانگی خواسته. بانک گردشگری کلونی فعالان گردشگری و آژانسها را خواسته که به او داده می شود.

وی با بیان اینکه بانک حکمت ایرانیان باید کاری کند که شایبه بنگاه داری را از بانکها دور کند افزود: باید شرایطی فراهم شود تا قابلیت شفاف سازی اقتصاد که نیازمند به پیگیری فرآیند تولید از تامین کننده تا مصرف کننده اقدام می‌کند به وجود اید. ما به ازای اینکه بانک را بنگاه دار کنیم، بر اساس این نرم افزار، بانک را تبدیل به ناظر به عملیات بنگاه می کنیم.

عسگر زاده افزود: هنوز فراخوان عمومی در این سایت انجام نشده و پس از چند ماه که عرضه کنندگان کالا و خدمات، اطلاعات خود را وارد کردند، فراخوان عمومی نیز انجام می شود.

کد خبر : ۴۰۴۸۷۴