خبرگزاری کار ایران

یک میلیون و 691 هزار واحد مسکن مهر به مرحله فروش اقساطی رسیده است

مدیرکل اعتبارات بانک مسکن با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی این بانک به پروژه های مسکن مهر گفت: بانک مسکن در این پروژه پرداخت تسهیلات به دو میلیون و 570 هزار واحد مسکن مهر را عهده‌دار شد که تاکنون یک میلیون و 691 هزار واحد آن به مرحله فروش اقساطی رسیده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نادر قاسمی محل تأمین این منابع را 450 هزار میلیارد ریال خط اعتباری پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و افزود: مابقی منابع مورد نیاز برای ساخت واحدهای طرح مسکن مهر باید از محل وصول اقساط این واحدها تأمین شود که نشان از اهمیت فوق‌العاده فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر به منظور تزریق منابع به پروژه‌های باقی‌ مانده، دارد.

در طرح مسکن مهر بانک مسکن یک خط اعتباری 555 هزار و 384 میلیار ریالی برقرار کرد که تاکنون 450 هزارمیلیارد ریال آن را پرداخت کرده و مقرر است صد هزار میلیارد ریال باقی مانده آن از محل اقساط واحدهای مسکن مهر تامین و پرداخت شود.

این مقام بانک مسکن با اشاره به تسهیل برخی شرایط فروش اقساطی مسکن مهر، ابراز امیدواری کرد این اقدام وزارت راه و شهرسازی تأثیر مثبتی بر روند فروش اقساطی و تأمین منابع پروژه‌های باقی مانده داشته باشد تا پرونده این طرح در اسرع وقت به بهترین شکل بسته شود.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین وزارت راه و شهرسازی با بانک مسکن در اجرای پروژه های مختلف راه و شهرسازی وجود دارد، گفت: یکی دیگر از همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در پروژه احداث کریدور جلفا تا سواحل مکران است و سرعت اجرای این کریدور با 5 هزار کیلومتر طول به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های وزارت راه و شهرسازی، مستلزم اتمام به موقع پروژه مسکن مهر است.

بر اساس این گزارش؛ پروژه مسکن مهر در سال 1391 آغاز و مقرر شد در این پروژه بزرگ خانه سازی، دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار شود که تاکنون بیش از یک میلیون و 900 هزار واحد آن به متقاضیان واگذار شده و مابقی نیز پس از تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی به تدریج واگذار می شود تا پرونده این پروژه در سال 1395 بسته شود.

 

کد خبر : ۳۶۸۵۰۵