خبرگزاری کار ایران

تقوی نژاد: بانک سپه آماده حضور قدرتمند در عرصه جهانی بعد از رفع تحریم ها است

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۲۶۵

مدیرعامل بانک سپه گفت: این بانک به عنوان اولین بانک ایرانی، خود را برای استفاده بهینه از شرایط اقتصادی بعد از رفع تحریم ها و حضور قدرتمندانه در عرصه های بین المللی آماده کرده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ سیدکامل تقوی نژاد به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه ضمن اعلام این مطلب، شاخص های عملکرد کلی بانک سپه را تشریح کرد.
 
• افزایش 9 برابری سرمایه بانک
مدیرعامل بانک سپه گفت: با مساعدت دولت تدبیر و امید و اجرای احکام و قوانین بودجه عمومی، سرمایه این بانک از محل فروش اموال مازاد و تجدید ارزیابی و داراییها در سال گذشته نسبت به مرداد ماه سال 92 حدود 9 برابر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: سرمایه بانک مردادماه سال گذشته 8 هزار و 559 میلیارد ریال بود که به رقم 75 هزار و 532 میلیارد ریال در سال 93 رسید.

تقوی نژاد افزود: سرمایه پایه بانک از 10 هزار و 700میلیارد ریال در سال 92 با 118 درصد رشد به 23 هزار و 400 میلیارد ریال در سال گذشته رسید.

وی در خصوص کفایت سرمایه بانک اظهار داشت: کفایت سرمایه بانک سپه در مردادماه سال 92 منفی 19صدم درصد بود که در سال گذشته به 21/5 درصد افزایش یافت.

• افزایش 32 درصدی مانده کل سپرده بانک

مدیرعامل بانک سپه خاطرنشان کرد: مانده کل سپرده بانک سپه از رقم 320 هزار میلیارد ریال در مرداد 92 به 423 هزار میلیارد ریال در مرداد ماه سالجاری رسید که رشد 32 درصدی را نشان می دهد.

• رشد 21 درصدی تسهیلات اعطایی به بخش های اقتصادی

تقوی نژاد ضمن تاکید بر مشارکت نظام بانکی در توسعه کشور، اظهار داشت: مانده کل تسهیلات بانک سپه در اسفندماه سال 92 مبلغ 238 هزار میلیارد ریال بود که به 287 هزار و 979 میلیارد ریال در مرداد ماه سالجاری رسید. این آمار رشد 21 درصدی تسهیلات اعطایی بانک سپه به بخشهای مختلف اقتصادی را نشان می دهد.

وی افزود: حجم قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بانک سپه در این مدت به بخشهای مولد اقتصادی اختصاص یافته است.

مدیرعامل بانک سپه گفت: تسهیلات پرداختی این بانک از محل صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و صنعت در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب 66 و 36 درصد رشد داشته است.

رئیس هیات مدیره بانک از افزایش 6/6 برابری میزان تسهیلات قرض الحسنه اعطایی این بانک خبر داد و گفت: در سال 92 بالغ بر4 هزار و 400 نفر از تسهیلات قرض الحسنه بانک سپه استفاده کرد. برای کمک به رفع نیاز هموطنان توسط بانک سپه پرداخت شد. این میزان در پایان سال 93 با 558 درصد رشد به 29 هزار نفر رسیده است.

• رشد دو برابری فعالیت بانک برای تامین مالی واحدهای تولیدی در دولت تدبیر و امید

رییس هیات مدیره بانک سپه با اشاره به حمایت این بانک از طرحهای تولیدی گفت: حجم فعالیت بانک برای تامین مالی واحدهای تولیدی در قالب تخصیص و اعطای تسهیلات از سال 1392 تا پایان مرداد ماه 94 نزدیک به دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه تسهیلات پرداختی از مردادماه 92 تا مردادماه 94 به بخشهای مولد اقتصادی رقمی معادل 155 هزار میلیارد و 658 میلیون ریال بوده است افزود: در سالجاری بیش از 5 میلیارد و 400 میلیون دلار تسهیلات برای تامین مالی طرحهای بزرگ کشور تخصیص داده شده است.

تقوی نژاد اظهار داشت: بانک سپه از مرداد ماه 92 تا پایان مردادماه 94 (دولت تدبیر و امید) بالغ بر 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات بابت تامین سرمایه در گردش و بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی و مولد پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به تسهیلات تکلیفی پرداختی توسط بانک سپه گفت: به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر رشد تسهیلات تکلیفی پرداخت شده در طی دوره منتهی به مرداد 94 نسبت به دوره منتهی به مرداد 93 بیش از دو برابر شده است.

• افزایش 5/4 برابری تسهیلات پرداختی به خانوارها

رییس هیات مدیره بانک سپه مجموعه تسهیلات پرداختی بابت تامین نیاز خانوارها از ابتدای سال 92 تا پایان تیرماه سال 94 را 23 هزار و 341 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان تسهیلات پرداختی به خانوارها در سال 93 در مقایسه با تسهیلات پرداختی در سال 91 نزدیک به 5/4 برابر بوده است.
 

• بهره مندی 153 هزار خانوار از تسهیلات بانک سپه در سال 93

وی تعداد خانوار بهره مند از تسهیلات خرد بانک سپه را بطور متوسط سالیانه 110 هزار خانوار عنوان کرد و گفت: این تعداد در سال 1393 به بیش از 153 هزار خانوار رسیده است.

• پرداخت 7500 میلیارد ریال تسهیلات به بافت فرسوده

تقوی نژاد در ادامه میزان تسهیلات پرداختی بانک سپه به بافت های فرسوده را تا پایان مردادماه سالجاری 7500 میلیارد ریال عنوان کرد.

• مشارکت بانک در اجرای پروژه های کلان کشور

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه در کنار دولت برای تحقق اهداف کلان اقتصادی هستیم اظهار داشت: در این راستا بانک سپه پرداخت تسهیلات ریالی برای ایجاد واحدهای مولد را در دستور کار قرار داده به همین منظور در مقطع فعلی 110 طرح مهم به مبلغ 12 هزار و 570 میلیارد ریال در در حال اجرا می باشد.

• سهم 44 درصدی مناطق محروم از پروژه های کلان در دست اجرا

وی افزود: استراتژی بانک کمک به مناطق محروم است لذا تعداد 23 طرح ایجادی در مناطق محروم به مبلغ 4250 میلیارد ریال از بانک سپه تسهیلات دریافت می کند که این میزان معادل 44 درصد کل تسهیلات پرداختی به طرحهای بزرگ اقتصادی در دست اجرا می باشد.

• اختصاص 5 میلیارد و 412 میلیون دلار به بخشهای مولد از محل صندوق توسعه ملی

رییس هیات مدیره بانک سپه با بیان اینکه رویکرد این بانک عمدتاً حضور در پروژه های بزرگ است، اظهار داشت: با توجه به مزیت و ظرفیتهای موجود در بخش نفت و گاز به ویژه میادین مشترک به سبب اهمیت غیر قابل انکار آن در توسعه اقتصادی و ارزش آفرینی و کسب درآمد ارزی، بانک سپه در این بخشها حضور جدی تری داشته است.

وی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر 5 میلیارد و 412 میلیون دلار به طرحها و متقاضیان واجد شرایط از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت شده است، افزود: غالب این طرحها در مناطق محروم واقع شده و در تحقق سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی بمنظور محرومیت زدایی نقش موثری داشته است.

• عاملیت بانک سپه در طرح پتروشیمی لردگان

تقوی نژاد در ادامه با اشاره به طرح عظیم پتروشیمی لردگان گفت: بانک سپه بمنظور فعالان اقتصاد برای بهره مندی از منابع مالی خارجی در فاینانس چین مشارکت داشته و عاملیت طرح پتروشیمی لردگان را برای استفاده از منابع مذکور به مبلغ 3569 میلیارد یوآن معادل 500 میلیون دلار برای اجرا و تولید کود شیمیایی در این منطقه محروم از توابع استان چهارمحال و بختیاری پذیرفته است.

• استفاده از تمام ظرفیت ها؛ برای وصول مطالبات غیرجاری

تقوی نژاد ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسریع و تسهیل وصول مطالبات غیرجاری در بانک سپه، اظهار داشت: مجموعه بانک سپه در کنار اقدامات داخلی نظیر طراحی سامانه وصول مطالبات، تشکیل شورای عالی سیاستگذاری وصول مطالبات و ایجاد واحد تخصصی به همین نام در مدیریت های مناطق و شعب ممتاز، از کلیه ظرفیت های موجود برای وصول مطالبات معوق استفاده می کند.

وی از کاهش نسبت مطالبات غیرجاری بانک به کل تسهیلات خبر داد و گفت: این نسبت در مرداد سال 92 معادل 16 درصد بود که با 5/3 واحد درصد کاهش به 5/12 درصد در پایان سال 93 رسید.

وی ضمن تاکید بر برخورد تخصصی با بدهکاران بانکی، یادآور شد: بانک سپه برای تسریع و تسهیل در وصول مطالبات از توانمندی و تخصص شرکتهای بخش خصوصی فعال در این زمینه هم بهره می گیرد.

• فعالیت های ارزی بانک 7 برابر شده است

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به روند روبه رشد فعالیت های ارزی این بانک در سالجاری، اظهار داشت: مجموع فعالیتهای ارزی نخستین بانک ایرانی در مرداد ماه سال 92 حدود 500 میلیون دلار بود که به رقم 3 میلیارد و 500 میلیون دلار در سال 93 رسید.

تقوی نژاد با قدردانی از مساعدت برخی بانکها در همکاری با بانک سپه در زمینه فعالیت های مشترک ارزی، تصریح کرد: حجم تعهدات مشتریان بانک سپه بابت ضمانت نامه های ارزی از 6 هزار و 700 میلیارد ریال در مرداد سال 92 به 11 هزار و 400 میلیارد ریال در مرداد سالجاری افزایش یافت که رشد 71 درصدی را نشان می دهد.

 
 

• افزایش 112 درصدی ضمانت نامه های ریالی

مدیرعامل بانک سپه در خصوص ضمانت نامه های صادر شده توسط این بانک گفت: حجم خدمات ارایه شده بابت صدور ضمانت نامه های ریالی از 20 هزار میلیارد ریال در مرداد 92 به 43 هزار و 581 میلیارد ریال در مردادماه سالجاری رسید که رشد 112 درصدی را نشان می دهد.

• 38 هزار میلیارد ریال منابع بانک درگیر اوراق مشارکت

رئیس هیات مدیره بانک سپه اظهار داشت: در پایان مردادماه سال 92 حدود 17 هزار میلیارد ریال از منابع این بانک درگیر اوراق مشارکت بود. این رقم در پایان خردادماه سالجاری به 38 هزار میلیارد ریال رسید که رشد 124 درصد را نشان می دهد.

• قدردانی معاون رئیس جمهور از بانک سپه به خاطر اجرای موفق طرح خرید تضمینی گندم

تقوی نژاد گفت: بانک سپه با مشارکت برخی بانکهای دیگر طرح ملی خرید تضمینی گندم را سال گذشته با موفقیت اجرا کرد و به خاطر پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران از سوی بانک سپه، این بانک مورد قدردانی معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفت.

• اجرای طرح ملی تنظیم آبهای مرزی با مشارکت بانک سپه در دوازده استان

تقوی نژاد اظهار داشت: براساس تفاهم نامه امضاء شده بین بانک سپه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، این بانک تا کنون 35 هزار و 851 میلیارد ریال از منابع طرح ملی مهار و تنظیم آبهای مرزی را پرداخت کرده است.

رئیس هیات مدیره بانک سپه افزود: این میزان منابع بابت 95 طرح برای وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی پرداخت شده که در دوازده استان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: برای ثبت اطلاعات و نظارت بر عملکرد دستگاههای ذی ربط اجرا کننده این طرحها، سامانه الکترونیکی متمرکزی در بانک سپه استقرار یافته است.

• بانک سپه در تامین مالی طرح های بالا دستی نفت بیشترین سهم را دارد

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به تعامل گسترده این بانک با صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: بانک سپه از محل منابع صندوق توسعه ملی 5 میلیارد و 475 میلیون دلار برای اجرای طرحهای بالادستی نفت و پتروشیمی تامین منابع کرده و از این حیث بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

• اقدامات گسترده بانک سپه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

مدیرعامل بانک سپه در ارتباط با اهمیت و کارکردهای اقتصاد مقاومتی همچنین اقدامات صورت گرفته در بانک سپه به منظور تحقق این مهم اظهار داشت: این بانک تلاش همه جانبه ای برای جذب حداکثری منابع و تخصیص بهینه آن صورت داده است.

وی افزود: منابع و نقدینگی جذب شده توسط بانک در بخشهایی همچون تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و صنعت و معدن برای حفظ و افزایش سطح تولید و اشتغال توزیع شده است.

تقوی نژاد تشکیل کمیته بحران برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی غیر فعال و کمک به رفع مشکلات آن ها را از دیگر اقدامات بانک سپه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا همچنین بانک سپه تسهیلات لازم به منظور تامین سرمایه ثابت برای ایجاد، تکمیل و توسعه واحدهای تولیدی به منظور کمک به افزایش تولیدات داخلی را در دستور کار خود قرار داده است.

رییس هیات مدیره بانک سپه اعتبار سنجی و نظارت بر مصرف تسهیلات برای کاهش حداکثری ریسک و اطمینان از مصرف صحیح منابع محدود بانک در چرخه تولید را از دیگر اقدامات بانک سپه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: بانک سپه سعی کرده تا به منظور کمک بیشتر به واحدهای مولد ضمن تلاش برای کاهش مطالبات معوق خود این دسته از مطالبات و منابع جذب شده از وصول آنها را به بخش تولید هدایت کند.

تقوی نژاد کاهش نرخ سود تسهیلات و رعایت دقیق دستورالعمل های بانک مرکزی بمنظور کمک به کاهش هزینه های مالی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی را از دیگر اقدامات بانک سپه در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بانک سپه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی سعی کرد تا منابع مالی مورد نیاز پروژه های بالادستی در صنایع نفت و گاز و فولاد به عنوان صنایع زیربنایی و موتور محرک اقتصاد را تامین کند.

مدیرعامل بانک سپه حمایت از کشاورزان از طریق اعطای تسهیلات 17 هزار میلیارد ریالی برای خرید تضمینی محصولات آنها را از دیگر اقدامات بانک سپه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر این اقدام، بانک سپه کمک لازم به منظور ذخیره سازی کالاهای استراتژیک در دوران تحریم را در دستور کار خود قرار داد تا کشور بتواند شرایط سخت را پشت سر بگذارد.

تقوی نژاد از دیگر اقدامات این بانک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را حمایت از شرکتهای دانش بنیان و توجه به گسترش دانش فنی کشور برای ارتقای کیفی و کمی تولیدات داخلی عنوان کرد و گفت: با انجام این اقدامات واردات کالاهای مصرفی به کشور کاهش پیدا خواهد کرد.

• اجرای طرح تحول نظام بانکی کشور بامحوریت بانک سپه

مدیرعامل بانک با تاکید بر ضرورت مشارکت نظام بانکی در کمک به پیشبرد اهداف و سیاستهای اقتصادی نظام و دولت تدبیر و امید، خاطر نشان کرد: برای افزایش قابلیت های بخش بانکداری در پشتیبانی از توسعه اقتصادی کشور و همچنین شناسایی و از بین بردن چالش های حوزه نظام بانکی شورای راهبردی طرح تحول نظام بانکی به ریاست وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح، قراردادی بین دانشکده اقتصاد با دانشگاه تهران و بانک سپه به عنوان نماینده هشت بانک منتخب شبکه بانکی منعقد شده و تا کنون چندین جلسه مشورتی در قالب طرح تحول نظام بانکی کشور با مشارکت نمایندگان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانکهای منتخب تشکیل شده است.

• تعامل گسترده بانک سپه با سازمانها

تقوی نژاد با اشاره به اهمیت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری، یادآور شد: بانک سپه یکی از اولین بانکهایی بود که برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تشکیل کارگروه داد و در برنامه ریزی-های خود همواره این موضوع را مدنظر قرار داده است.

وی به دیدار اعضای هیات مدیره و مدیران بانک با نمایندگان ولی فقیه در استانها و استانداران کشور در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این بانک برای آشنایی با قابلیت ها و ظرفیت های استانی کشور و همچنین گسترش تعامل و تقویت همدلی با آحاد مردم به تمام استانهای کشور سفر کرده و راههای تسریع و تسهیل کمک به توسعه استانها به ویژه مناطق محروم با مشارکت مسئولان مناطق و روسای شعب بررسی شده است.

• ارائه محصولات جدید در حوزه فناوری اطلاعات

رئیس هیات مدیره بانک سپه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه بانکداری الکترونیک در بانک سپه، توضیح داد: در دو سال اخیر کارهای زیربنایی مطلوبی برای توسعه بانکداری الکترونیک در بانک سپه انجام شده و در کنار آن محصولات متنوعی در این حوزه به مشتریان ارائه شده است.

وی در این باره افزود: انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی برای نخستین بار در کشور، راه اندازی سامانه های آب های مرزی، مدیریت فروش آرد کشور و ثبت احوال از جمله اقدامات بانک در حوزه فناوری اطلاعات بوده است و همچنین همکاری موفق در طرح چکاوک که منجر به تقدیر بانک مرکزی از بانک سپه شد.

• افزایش 48 درصدی صدور انواع کارت

مدیرعامل بانک سپه ضمن اشاره به همکاری نزدیک بانک سپه با بانک مرکزی در اجرای برخی طرحهای سراسری در نظام بانکی، تصریح کرد: بانک سپه در اجرای طرح هایی نظیر چکاوک همکاری نزدیکی با بانک مرکزی داشته و به دلیل اقدامات زیربنایی و رویکرد استراتژیک مورد قدردانی رئیس کل بانک مرکزی قرار گرفته است.

تقوی نژاد به جذب کارگزاران، مشتریان و فعالان بازار سرمایه و بورس کالا با فراهم کردن امکان اتصال حساب مشتریان به سامانه های بورس اشاره کرد و گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در خصوص فناوری اطلاعات در کنار توسعه محصولات جدید، تعداد پایانه های فروشگاهی و دستگاه های خودپرداز خود را افزایش دادیم و تعداد پایانه های فروشگاهی بانک سپه از مرداد سال 92 نسبت به تیر ماه سالجاری 49 درصد رشد داشته است. همچنین تعداد خودپردازها در تیر ماه 94 نسبت به مرداد 92 رشد 10 درصدی داشته است.

مدیرعامل بانک سپه از افزایش 48 درصدی صدور کارتهای بانک از مرداد ماه سال 92 تا تیر ماه سالجاری خبر داد و افزود: بانک سپه ضمن افزایش تعداد خودپردازها، با تدابیر مختلف میزان توقف و خطاهای دستگاه های ATM را به طور قابل توجهی کاهش داده است.

مدیرعامل بانک سپه در این باره اضافه کرد: میزان کل خطاهای مربوط به دستگاه های خودپرداز این بانک از مرداد ماه 92 تا تیر ماه سالجاری 18 درصد کاهش داشت.

• بانک سپه آماده استفاده از شرایط اقتصادی بعد از تحریم

تقوی نژاد درخصوص اثر رفع تحریمها بر اقتصاد گفت: قطعاً رفع محدودیت های شبکه بانکی و کاهش هزینه بنگاههای تجاری در تامین مواد اولیه و مدیریت صحیح رفع تحریم می تواند اثرات مثبتی در اقتصاد کشور داشته باشد . البته این موضوع با در نظر گرفتن اصول اقتصاد مقاومتی و مدیریت وجوه آزاد شده و سرمایه گذاری در زیر ساخت های کشور با اتکاء به ظرفیت های داخلی، امری قطعی خواهد بود.

وی افزود: امکان گسترش روابط بین بانکی و دسترسی کم هزینه به منابع ارزی و تسهیل جریان ورود و خروج ارز از مزایای رفع تحریم ها در شبکه بانکی خواهد بود. این امر می تواند موجب ایجاد رقابت بیشتر فضای کار و افزایش کیفیت خدمات بانک ها شود.

رییس هیات مدیره بانک سپه افزود: قطعاً با توجه به لغو تحریم ها در روز اجرای توافقنامه " برجام"، بانک ها می توانند به عنوان نهادهای امن نقش واسطه بین وارد کنندگان و صادر کنندگان ایفاد کرده و این امر موجب کاهش هزینه های بنگاه های تولیدی و امنیت بیشتر در نقل و انتقال وجوه آنان در واردات و صادرات کالا شود.

تقوی نژاد در خصوص نحوه ارتباط و سیاستگذاری بانکها برای رفع نیازهای بخش مولد پس از رفع تحریمها گفت: با توجه به سیاست دولت محترم تدبیر و امید مبنی بر کنترل تورم و اعطای تسهیلات هدفمند به بخش های مختلف و به ویژه بخش تولید، از آنجائیکه پس از دوران تحریم قدرت وام دهی بانک ها افزایش می یابد می بایست با اتخاذ سیاست های دقیق این تسهیلات به سمت رفع موانع تولید و توسعه زیر ساخت های کشور با مدیریت و کنترل دقیق انجام و از افزایش نقدینگی جلوگیری شود.

رییس هیات مدیره بانک سپه با اشاره به شرایط پیش روی اقتصاد کشور بعد از رفع تحریمها اظهار داشت: رفع تحریم ها نباید موجب ورود سیل کالاهای خارجی به کشور شود. لذا بانک ها می بایست با اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به شرکت های تولیدی و تسهیل در تامین مواد اولیه بنگاه های تولیدی موجب رونق تولید و خروج کامل از رکورد در کشور شوند. از سوی دیگر با انعقاد قراردادهای بلند مدت فاینانس و یا قراردادهای کوتاه مدت با بانک های بین المللی موجب تامین مالی پروژ ه های زیر ساختی کشور شوند.

وی اظهار داشت: نظام بانکی کشور از مدت ها پیش با رصد دقیق تحولات صورت پذیرفته در حوزه بین المللی، آماده استفاده از فرصت های احتمالی ناشی از ایجاد گشایش در فضای حاکم بر روابط سیاسی بوده است. با حصول این مهم و لغو قریب الوقوع تحریم های مالی، هریک از بانکها برای فعال سازی و گسترش شبکه برون مرزی خود در کنار ایجاد و برقراری روابط قرارداد همکاری با بانک های کارگزار خارجی و متنوع ساختن سبد خدمات بین المللی قابل ارائه به فعالان اقتصادی، برنامه های جامع و مدونی را تنظیم نموده اند.

تقوی نژاد اظهار داشت: بانک سپه با درک عمیق از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور به منظور بهره برداری حداکثر از ظرفیت شرایط اقتصادی بعد از تحریم، «برنامه محوری» را به عنوان اصلی ترین رویکرد مدیریتی مورد توجه قرار داده است.

• سال 1400 به انتخاب اول مشتریان تبدیل می شویم

وی ضمن اشاره به تدوین برنامه راهبردی بانک سپه، تصریح کرد: براساس چشم انداز این برنامه، بانک سپه تا سال 1400 باید به انتخاب اول مشتریان تبدیل شود.

مدیرعامل بانک سپه استقرار نظام بازاریابی حرفه ای، اصلاح ساختار و فرایندهای سازمانی، مدیریت بهینه دارایی ها و بدهی و همچنین توسعه محصولات و خدمات بانکی را از جمله استراتژی های کلان بانک سپه برشمرد.

• همگامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خروج از بنگاهداری

رئیس هیات مدیره بانک سپه ضمن تاکید بر ضرورت خروج بانکها و موسسات مالی از بخش های غیرمولد، تصریح کرد: بانک سپه در راستای همگامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر خروج بانکها از بنگاهداری، نسبت سرمایه گذاری ها در سهام شرکت ها و سایر اوراق بهادار را از 64/92 درصد در سال 92 به 56/72 درصد در سال گذشته کاهش داد.

وی افزود: این بانک همچنین برای اجرای تکالیف ابلاغی از سوی نهادهای ناظر و بانک مرکزی مبنی بر آزاد سازی منابع بلوکه شده در بخش املاک و اموال مازاد سال گذشته 4 هزار و 500 میلیارد ریال اموال مازاد خود را به فروش رساند که در مقایسه با سال قبل از آن 70 درصد رشد نشان می دهد.

• حضور شرکت امید در بخش های زیربنایی و سرمایه بر

مدیر عامل بانک سپه درخصوص مشارکت این بانک در گسترش صنایع تاثیرگذار در توسعه اقتصادی، تصریح کرد: در حال حاضر 79 درصد سنگ آهن، 22 درصد لاستیک و 30 درصد مخازن گازی (CNG)، 10 درصد سیمان و یک درصد نیروگاه برق کشور با مشارکت بانک سپه تولید می شود.

تقوی نژاد ضمن اشاره به پشتیبانی و حضور قابل اتکا بانک سپه در بازار فولاد کشور، یادآور شد: این بانک به واسطه در اختیار داشتن حدود 40 درصد از سهام دو شرکت بزرگ گل گهر و چادرملو حضور موثری در بازار فولاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه بانک سپه با شرکت سرمایه گذاری امید در صنایع سرمایه¬بری که بخش خصوصی توان حضور در آنها را ندارد سرمایه گذاری کرده، افزود: این بانک در طرحهای بزرگ و ملی که در آنها خلاء سرمایه گذاری مشاهد کند وارد می شود تا به رونق و رشد اقتصادی کشور کمک کند.

• راه اندازی خطوط جدید تولید آهن و فولاد

رئیس هیات مدیره بانک سپه اظهار داشت: شش خط تولید جدید کنسانتره به ظرفیت 12 میلیون تن، دو خط تولید جدید گندله به ظرفیت 10 میلیون و 600 هزار تن و پنج خط تولید جدید احیا مستقیم فولاد به ظرفیت 7 میلیون تن از جمله طرحهای جدید مورد حمایت بانک سپه در حوزه آهن و فولاد است که با راه اندازی آنها شاهد توسعه صنعت فولاد کشور خواهیم بود.

• احداث سه نیروگاه جدید 500 مگاواتی

تقوی نژاد از راه اندازی سه نیروگاه جدید 500 مگاواتی خبر داد و گفت: این نیروگاهها در سیرجان، هریس و چادرملو احداث خواهد شد.

مدیر عامل بانک سپه اظهار داشت: این بانک در راه اندازی مخازن نفتی استراتژیک گناوه به ظرفیت تولید 10 میلیون بشکه مشارکت دارد.

وی همچنین از احداث خط لوله انتقال آب خلیج فارس به سایت های گل گهر و گهرزمین خبر داد.

• تمرکز روی توسعه استانهای مرزی

رییس هیات مدیره بانک سپه ضمن تاکید بر مشارکت نظام بانکی در کمک به توسعه استانهای محروم و مرزی کشور گفت: این بانک برای کمک به توسعه مناطق مرزی کشور بیشترین مشارکت خود را در اجرای طرحهای سرمایه گذاری در استانهایی نظیر ایلام، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان متمرکز کرده است.

تقوی نژاد در این باره افزود: طرحهای شرکت میادین نفت و گاز سروک آذر در استان ایلام، سیمان خاکستری در استان کهگیلویه و بویر احمد، احداث باغهای قصر شیرین در کرمانشاه و شرکت سیمان چابهار در استان سیستان و بلوچستان با مشارکت بانک سپه در حال اجرا است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز