خبرگزاری کار ایران

بچه‌ها پیشرفت قابل توجه‌ای داشته‌اند؛

رجالی: حجاب برای زنان و دختران در والیبال محدودیت نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۳۱۶

در بازی اول بچه‌ها ۳۰ درصد هم از بازی خود را انجام ندادند و همه در پوسته‌ای از ابهام و استرس قرار داشتند، اما نباید غافل شویم که تیم مقابل هم تیمی نبود که بتوان به راحتی شکستش داد.

مشاور فنی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر کشور با اشاره به این نکته که حضور در مسابقات آسیایی سطح این تیم را بالا برده است, گفت: در این فرصت اندک بچه‌ها پیشرفت قابل توجه‌ای داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، محمد رجالی درخصوص وضعیت‌اولیه تیم ملی نوجوانان دختر ایران پیش از اعزام به مسابقات آسیایی افزود: ما کار را با دعوت از ۴۳ نفر از سراسر کشور در اردوی اصفهان آغاز کردیم که این تعداد برای انتخاب و گلچین شدن بسیار کم بود.

وی در ادامه با بیان این نکته که وظیفه مربیان شهرستانی رساندن بازبکنان به ۶۰ درصد از آمادگی است، اظهار داشت: ما در این مدت طی ۴ اردو تکنیک های ساده والیبال را آموزش دادیم چراکه اجرای صحیح حرکات بسیار برای ما حائز اهمیت بود. در نهایت افراد مستعد از لحاظ هوش و فیزیک بدنی را انتخاب کردیم و برای آنها یک پست در نظر گرفتیم چراکه هیچ یک از آنها به جز لیبروها پست ثابت و مشخصی نداشتند.

رجالی خاطر نشان کرد: ۶ ماه زمان کوتاهی برای ارتقای‌افراد در پست‌های مد نظر بود، پس بیشتر روی تکنیک‌های فردی آنها نظیر دریافت‌ها، سرویس‌ها و تا حدودی دفاع کار کردیم. در بازی نخست‌ مقابل چین‌تایپه شاید می‌توانستیم بهتر ظاهر شویم، اما در جایی که استرس و ترس ایجاد شود اعمال تکنیک‌ها از بین می‌رود. فکر می‌کنم در بازی اول بچه‌ها ۳۰ درصد هم از بازی خود را انجام ندادند و همه در پوسته‌ای از ابهام و استرس قرار داشتند، اما نباید غافل شویم که تیم مقابل هم تیمی نبود که بتوان به راحتی شکستش داد.

مشاور فنی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران بازی دوم با کره جنوبی را بهتر ازبازی نخست ارزیابی کرد و گفت: در بازی مقابل کره جنوبی با اینکه تیم حریف بهتر از چین تایپه بود وآن را شکست داده بود امابچه های ما به دلیل اینکه فشار روحی‌شان کمتر و روی خطاهایشان بیشتر کار شده بود از لحاظ تکنیک های فردی خوب عمل کردند.

رجالی بازی مقابل ویتنام را بهترین بازی دختران نوجوان والیبال کشور دانست و افزود: در بازی روز گذشته دیدیم تا حدود زیادی بچه‌ها بهتر از بازی های گذشته عمل کردند.

وی در ادامه از گروه D این رقابت‌ها به عنوان سخت‌ترین گروه یاد کرد و افزود: وقتی که گروه‌های دیگر را آنالیز کردیم دیدیم در هر گروه دیگری به غیر از این بودیم امکان صعود ما وجود داشت، اما امیدواریم با بازی آخر رنکینگ خود را افزایش دهیم.

مشاور فنی تیم ملی نوجوانان دختر در پایان حجاب دختران ایران را محدودیت ندانست و در این زمینه اظهار داشت: من لباس دختران کشورمان را در این بازی‌ها به عنوان محدودیت ندیدیم، حتی این نوع پوشش به عنوان نماد جمهوری‌اسلامی بسیار حائز اهمیت است و می‌بینیم دیگر کشورها به این شکل از ورود تیم‌ ما احترام می‌گذارند. حجاب برای زنان و دختران در والیبال محدودیت نیست. اگر تمرین، فضا و تصویرسازی ذهنی ایجاد شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و قطع به یقین ارتقا پیدا می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز