خبرگزاری کار ایران

ندا زارع:

هدف نوجوانان تکواندو کسب سهمیه المپیک است

کد خبر : ۱۳۸۱۳۱

بی‌تردید تمام تکواندوکاران شرکت‌کننده در این دو رویداد، تنها برای کسب نتیجه و ایستادن بر روی سکو به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان تکواندو با مطلوب خواندن سطح فنی و آمادگی جسمانی اردونشینان، گفت: دختران ما برای کسب نتایج بهتر باید میدان‌های بزرگ را تجربه کنند.

به گزارش ایلنا، ندا زارع با بیان این مطلب افزود: نخستین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم، از ۲۵ آذر با حضور ۳۲ نفر آغاز و پس از برگزاری دو دوره مسابقه انتخابی درون اردویی، هم اکنون ۱۷ تکواندوکار تمرینات آماده‌سازی خود را در قالب تیم ملی پیگیری می‌کنند.

وی با اعلام اینکه این اردوی آماده‌سازی به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک نوجوانان در حال پیگیری است، گفت: از این تعداد ۳ تکواندوکار در مسابقات کسب سهمیه و ۷ نفر در مسابقات قهرمانی جهان حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان از چین، کره، چین‌تایپه به عنوان رقبای اصلی ایران در دو رویداد مهم پیشرو نام برد و تصریح کرد: رقابت‌های چین‌تایپه، میدانی بزرگ و با حضور باتجربه‌ترین تکواندوکاران جهان خواهد بود و بی‌تردید تمام تکواندوکاران شرکت‌کننده در این دو رویداد، تنها برای کسب نتیجه و ایستادن بر روی سکو به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

وی با بیان اینکه دختران نوجوان تکواندوکار ایرانی به لحاظ فنی و آمادگی جسمانی با تکواندوکاران برتر جهان چیزی کم ندارند، ‌ گفت: تکواندوکاران ایرانی تنها باید در رقابت‌های برون‌مرزی بیشتری حضور یابند و تا با استفاده از تجربیات بیتتر در دیدارهای معتبر جهانی، ‌ به مصاف حریفان بروند که به طور حتم و در صورت تحقق این امر، باید منتظر کسب بهترین نتایج از سوی تکواندوکاران کشورمان در رویدادهای برون‌مرزی باشیم.

زارع با مطلوب توصیف کردن وضعیت بانوان تکواندوکار ایرانی اظهار داشت: با فراهم آوردن حضور بانوان تکواندوکار کشورمان از سنین پایه در مسابقات برون‌مرزی متعدد و با هدف کسب تجربه، در آینده‌ای نزدیک شاهد درخشش دختران ایرانی در میادین بزرگی چون المپیک و مسابقات جهانی خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی تکواندوی نوجوانان دختر از احتمال حضور تیم ملی در دو تورنمنت مصر و ترکیه خبرداد و گفت: این رقابت‌ها پیش از حضور در چین‌تایپه می‌تواند به لحاظ فنی و روانی تیم تکواندوی دختران را در شرایط مطلوب‌تری قرار دهد.

وی ادامه داد: با مذاکرات صورت گرفته و بنا بر درخواست مسئولان فدراسیون هند، تکواندوکاران این کشور در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان اردوی یک ماهه را در ایران برگزار می‌کنند که با برگزاری تمرنیات مشترک با ورزشکاران این کشور، امکان محک و سنجش میزان آمادگی تیم بیشتر از گذشته فراهم خواهد بود.

زارع تصریح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی برای تیم ملی مهیا شده و درحال حاضر تکواندوکاران تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته که با توجه به این امر، باید کسب بهترین نتایج از سوی این نفرات در مسابقات پیش رو باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز