خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

افشارزاده: فضای‌آرام رمز موفقیت در اینچئون بود / می‌توانستیم چهارمی را تکرار کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۰۶

تا زمانی که نتوانیم کرسی‌های آسیایی و جهانی بگیریم و برای حضور چهره‌های ایران در مجامع بین‌المللی برنامه نداشته باشیم اوضاع ورزش‌مان همین است.

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک با درخشان توصیف کردن عملکرد کاروان ورزشی ایران به بازی‌های آسیایی اینچئون فضای آرام و بدون تنش ورزش کشور را رمز موفقیت کاروان کشورمان در این دوره از مسابقات عنوان کرد.

بهرام افشارزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من کاروان کشورمان در اینچئون عملکرد قابل قبولی داشت و با کسب ۲۱ مدال طلا، ۱۸نقره و ۱۸ برنز در جایگاه پنجم ایستاد که هر چند جایگاه کشورمان یک رده نزول داشت ولی به لحاظ مدالی، یک مدال طلا بیشتر گرفتیم، ضمن اینکه توزیع مدالی در رشته‌های ورزشی قابل توجه است.

وی از وزنه‌برداری، جودو، فوتبال، ژیمناستیک، شنا، بدمینتون به عنوان ناکامان کاروان اعزامی به اینچئون یاد کرد و افزود: انتظار است فوتبال و وزنه‌برداری و جودو بیش از سایر رشته‌ها بود و این رشته‌ها نتوانستند عملکرد مورد انتظار را داشته باشند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه تکواندو، والیبال، کاراته، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، قایقرانی و تیراندازی جزو رشته‌های درخشان کاروان‌ایران بودند اظهار داشت: والیبال با کسب مدال‌طلا، کار ماندگاری را انجام داد. تکواندوکاران ما هم نمایش درخشانی داشتند و نشان دادند در خاک کره هم می‌توان مدال طلا گرفت. سایر رشته‌هایی که مدال گرفتند نیز نشان دادند در صورت سرمایه‌گذاری بیشتر می توانیم در این رشته‌ها هم مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیریم.

وی با بیان اینکه کسب عنوان چهارمی بازی‌های آسیایی دور از دسترس ورزش ایران نیست، اظهار داشت: فاصله ۷-۸ مدالی تا سکوی‌چهارم برای ورزش ما قابل‌جبران است. ما اگر در برخی رشته‌ها نظیر وزنه‌برداری با بدشانسی رو به رو نمی‌شدیم قطعا می‌توانستیم جایگاه دور گذشته این بازی‌ها را جبران کنیم.

افشارزاده از کسب مدال نقره بسکتبال ابراز تاثر کرد و افزود: بسکتبال با تمام زحماتی که کشیده بود یک طلای ناب را از دست داد و ما می‌توانستیم با شکست کره در دیدار فینال این مدال ارزشمند را نظیر والیبال به سبد مدالی ایران اضافه کنیم.

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک ناداوری در بازی‌های آسیایی را یکی از مشکلات اساسی در راه مدال‌آوری کاروان ایران عنوان کرد و افزود: اوج این ناداوری در مسابقات کشتی اتفاق افتاد که در طول سابقه ۵۰ سالی که در ورزش هستم نظیر آن را ندیده بودم. این ناداوری‌ها به گونه‌ای بود که داوران به عمد می‌خواستند کشتی‌گیران ما را بازنده کنند و در نهایت این کار را هم کردند. کیم و اعضای کنفدراسیون‌کشتی‌آسیا در این زمینه تاثیر داشتند و تلاش داریم از سوی شورای‌المپیک‌آسیا در این زمینه به او تذکر بدهیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که نتوانیم در کرسی‌های آسیایی و جهانی صاحب‌جایگاه شویم اینگونه حق خوری‌ها در میادین بین‌المللی تکرار خواهد شد، گفت: امیدوارم از همین حالا برنامه‌ریزی کنیم تا چهره‌هایی نظیر امیررضا خادم بتوانند در هیات رئیسه فیلا عضویت داشته باشند و جزو افراد تصمیم‌گیر و تاثیرگذار شوند و بتوانند از حق کشتی ایران در میادین مهم دفاع کنند.

افشارزاده درخصوص ارسال پرونده سعید عبدولی به دادگاه " کاس " گفت: پیش‌بینی من این است که نهایت رأی این پرونده محرومیت داوران مسابقه از سوی کنفدراسیون‌کشتی‌آسیا و عذرخواهی از ایران خواهد بود و تصور نمی‌کنم نتیجه مسابقه عبدولی تغییر کند.

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک افزود: تا زمانی که نتوانیم کرسی‌های آسیایی و جهانی بگیریم و برای حضور چهره‌های ایران در مجامع بین‌المللی برنامه نداشته باشیم اوضاع ورزش ما همین است.

وی با ابراز خرسندی از حضور نصرالله سجادی و وحید مرادی در سمت‌های نایب رئیسی فدراسیون جهانی‌کبدی و کنفدراسیون‌قایقرانی آسیا اظهار داشت: کسب این کرسی‌ها برای ایران دستاورد بزرگی است و می‌تواند در تصمیم‌سازی نمایندگان کشورمان در مجامع بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

افشارزاده در بخش پایانی سخنان خود گفت: باید از همین امروز برای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم و از تمام توان و ظرفیت خود در زمینه استعدادیابی و انتخاب مربیان نخبه استفاده کنیم و تلاش کنیم در رشته‌هایی که مدال‌آور هستیم با تمام قدرت وارد صحنه بازی‌های المپیک و آسیایی شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز