خبرگزاری کار ایران

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون - کره‌جنوبی؛

مهدی علیاری به دیدار پایانی رسید / دومین طلا در انتظار فرنگی‌

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۵۴۸

فرنگی کار شایسته وزن ۹۸ کیلوگرم کشورمان به دیدار فینال رقابت های کشتی فرنگی بازی های آسیایی اینچئون راه یافت.

فرنگی‌کار شایسته وزن ۹۸ کیلوگرم کشورمان به دیدار فینال رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون راه یافت.

به گزارش ایلنا، دروزن ۹۸ کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم نوزات صالح از سوریه را با نتیجه ۹ بر ۲ شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان قهرمان و نایب قهرمان آسیا با نتیجه ۳ بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار پایانی شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاستان دارنده مدال های نقره و برنز آسیا با نتیجه ۴ بر یک به برتری دست یافت. وی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل جی هیون جونگ از کره‌جنوبی قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو و قهرمان آسیا با ناداوری محض و دخالت مستقیم مقابل کشتی‌گیر کشور میزبان با نتیجه ۹ بر ۶ سزاورانه از صعود به دیدار فینال بازماند.

عبدولی جوان شایسته اندیمشکی در حالیکه ۵ بار فیتو مقابل حریف کره‌ای اجرا کرد و حتی داوران ضربه‌فنی اعلام کردند، اما به یکباره با دخالت مستقیم کیم رئیس شورای‌کشتی آسیا، ‌ میخالوف و طاهر غلام‌اف ازبکستانی رأی برخلاف قوانین برگردانده شد و حتی داوران در ادامه ۴ امتیاز نیز به حریف کره‌ای تقدیم کردند تا کلکسیون خوش‌خدمتی خود را کامل کنند. بی‌شک سعید عبدولی از دید مردم علاقه‌مند و جامعه کشتی قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون است. وی برای کسب مدال برنز عصر امروز به مصاف یاداو از هند می‌رود. در این وزن توردی یف از ازبکستان و جی هیون جونگ از کره‌جنوبی فینالیست شدند.

در وزن ۸۰ کیلوگرم حبیب اله اخلاقی نیز با شکست کشتی گیرانی از قطر و ازبکستان فینالیست شد تا در دیدار پایانی با تسوکاسا تسوروماکی از ژاپن نفر دوم بازی های آسیایی گوانگجو مبارز کند. مسابقات ۴ وزن دوم و پایانی روز چهارشنبه در سالن دو وون اینچئون برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز