خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان رشت:

بدقولی شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در انجام تعهدات بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۱۲

شرکت بیمه آتیه سازان حافظ بکه ه عنوان پوشش دهنده هزینه‌های درمانی بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی که با کانون بازنشستگان قرار داد منعقد کرده است از انجام تعهدات بیمه‌ای خود در بخش سرپایی خودداری می کند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان رشت از پوشش بیمه‌ای شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی انتقاد کرد.

«ابراهیم یوسف‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: شرکت بیمه آتیه سازان حافظ به عنوان پوشش دهنده هزینه‌های درمانی بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی که با کانون بازنشستگان قرار داد منعقد کرده است۱۰ تا ۵۰ درصد بر خلاف توافق به عمل آمده هزینه درمانی بازنشستگان را پرداخت نمی‌کند.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از بازنشستگان از ۲ تا ۶ ماه هنوز نتوانسته‌اند هزینه‌های پاراکلینیکی خود را از بیمه آتیه سازان حافظ دریافت کنند، افزود: قرار داد کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با بیمه آتیه سازان حافظ در پرداخت هزینه‌های درمانی بصورت صد درصدی است که ۳۰ درصد آن صرف هزینه دفترچه کسرمی شود با این حال بیمه آتیه سازان حافظ باید حداقل ۷۰ درصد از هزینه در مانی بیمه شدگان را پرداخت کند.

به گفته وی، شرکت بیمه آتیه سازان در پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان ومستمری بگیران بر اساس نرخ تعرفه سال ۹۱ محاسبه و عمل می‌کند.

به گفته وی، عمده‌ترین مشکلی که در پرداخت هزینه‌های در مانی بازنشستگان ومستمری بگیران از سوی بیمه آتیه سازان حافظ در شهرستان رشت مشاهده می‌شود تاخیر در پرداخت هزینه است که چندین ماه طول می‌کشد.

اوبا ذکر مثالی متذکر شد: به عنان نمونه یکی از همکارانمان که عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان شهرستان نیز است از تاریخ ۶ اسفند ماه سال گذشته برای دریافت هزینه‌ای در مانی دو نسخه آزمایش عاجز مانده‌ است با این حال سایر بازنشستگان مشکلات بیشتری را متحمل می‌شوند.

بدهی ۸۰۰ میلیونی بیمه دی به کارگران بازنشسته رشت پرداخت نشده است
یوسف‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود از بلاتکلیفی بازنشستگان شهرستان رشت دردریافت بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی خود ازشرکت بیمه دی خبر داد گفت: هنوز بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان رشت نتوانسته‌اند بدهی‌های خود را از بیمه دی دریافت کنند.

این فعال کارگری در استان گیلان با بیان اینکه این مطالبات حدود دو میلیارد تومان بود که در اسفند ماه سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان ان پرداخت شد در خاتمه، ادامه روند جاری را به زیان بازنشستگان دانست و اظهار داشت: بیمه آتیه سازان حافظ(به عنوان بیمه گر جدید) و بیمه دی(به عنوان بیمه گر قدیم) طبق قرارداد منعقد شده با کانون بازنشستگان تامین اجتماعی موظف‌اند تا پایان قرار داد همه مطالبات بیمه شدگان طرف قرارداد را پرداخت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز