خبرگزاری کار ایران

حکم شورای رقابت در خصوص شکایت تپ‌سی اعلام شد؛

اسنپ پیروز رقابت

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۰۶۲

در پی شکایت تپ‌سی از اسنپ، امروز رای نهایی شورای ملی رقابت اعلام شد. بر اساس حکم صادره، اتهام وارده به اسنپ مبنی بر منحصرسازی بازار رقابتی مردود اعلام شده است.

موضوع شکایت تپ‌سی از اسنپ در سیصدوهجدهمین (۳۱۸) صورتجلسه شورای رقابت مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۷مطرح شد و این شورا امروز (۱۲ دی) رای نهایی خود در مورد این پرونده را صادر کرد. پاسخ شورا در رابطه با شکایت تپ‌سی به این شرح است: «در خصوص شکایت شرکت تپسی از شرکت اسنپ مبنی بر ممانعت رانندگان اسنپ از همکاری با شرکت تپسی موارد زیر مورد توجه قرار گرفت. الف- رانندگان و شرکت مشترکاً به مسافرین خدمت ارائه می کنند. ب- علیرغم اقدام اسنپ راننده در انتخاب شرکت برای همکاری مخیر است.

با توجه به مراتب فوق وقوع اخلال در رقابت موضوع جزء (۲) بند الف ماده ۴۵ به تأیید شورا نرسید.

همچنین اعمال مخل رقابت موضوع جزء ۳ بند و ماده ۴۵ و بند ح ماده ۴۵ و جزء ۴ بند ط ماده ۴۵ مبنی بر سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط از طریق ایجاد مانع به منظور مشکل کردن ورود رقبای جدید احراز نگردید.»

اسنپ، در واکنش به این حکم با اعلام اینکه به دنبال رقابت سالم است، اظهار کرد: «اسنپ همواره از داشتن رقیب استقبال می‌کند و این مسئله باعث می‌شود که سرویس خود را بهبود ببخشیم. اخلاق‌ و قانون‌مداری و احترام به عرف و قوانین همیشه در دستور کار اسنپ بوده و هست. از همین رو این سامانه در طول جلسات شورا تلاش داشت تا با سکوت خود، ضمن احترام به رقیب، آرامش را در کل اکوسیستم کسب‌وکار‌های استارت‌آپی حفظ کند و اکنون نیز همچون گذشته بر عملکرد خود متمرکز خواهد بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز