خبرگزاری کار ایران

لزوم توجه به تغذیه فرزندان/ والدین به جدول ارزش غذایی محصولات غذایی دقت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۹۵

یک کارشناس حوزه تولید مواد غذایی گفت: ایجاد جدول ارزش مواد غذایی بر روی محصولات این امکان را به مصرف کننده می دهد تا با بررسی این جدول بهترین محصول ممکن را برای مصرف انتخاب کند.

میثم نیک دهقان با اشاره به این که جدول ارزش مواد غذایی از جمله موارد ضروری در هنگام خرید است،  اظهار داشت:  این حق مسلم خریدار است تا از محتوای آن چیزی که برای خرید در نظر گرفته است آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند مواد غذایی بهتر و سالم تری را انتخاب کند.

مدیر عامل ستاک ادامه داد:  در واقع آن چه بر روی برچسب گفته می شود باید به طور ساده و قابل درک برای همه باشد و مشخصات آن محصول ذکر شده باشد تا مصرف کننده بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

نیک دهقان با بیان اینکه هدف  از ایجاد جدول ارزش مواد غذایی این است که افراد نسبت به مواد غذایی که مصرف می‌کنند آگاه باشند، گفت:   مصرف کنندگان مواد غذایی باید در خرید کالاهای مورد نظر خود بعد از دیدن تاریخ تولید به جدول ارزش مواد غذایی هم توجه کنند تا بدانند که  به ازای مصرف مقدار مشخصی از این ماده غذایی چه مقدار از چربی، چربی کل، چربی اشباع، چربی ترانس، کلسترول، سدیم، کربوهیدرات کل، فیبر رژیمی، شکر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل ستاک با تاکید بر این که این جدول ابزاری برای سنجش میزان سالم بودن محصولات غذایی می‌باشد،  تصریح کرد: مطالعات نشان می‌دهد با برچسب‌گذاری مواد غذایی تغییرات بسیاری در بینش و عملکرد افراد رخ داده است. علاوه بر افزایش سطح آگاهی آن‌ها نسبت به محتوای مواد مغذی موجود در محصولات غذایی، انتخاب‌های آن‌ها هدفمندتر شده است و در نتیجه مواد غذایی سالم‌تری را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز