خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس:

زیرساخت‌های اسکان زلزله‌ای در تهران ضغیف است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۷۲

دولت باید نگاه خود را در زمینه امکانات و کارشناسی درباره مساله زلزله را مورد بازبینی قرار دهد تا بتواند نگرانی موجود را برطرف کند؛ این مساله باید با حساسیت دنبال شود تا حادثه ای اتفاق نیافتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است که شهرداری‌ها در بحثساخت و سازها بیشتر نگاه درآمدزایی دارند و نگاه کارشناسی در این حوزه وجود ندارد.

محمد فیروزی در گفت و گو با ایلنا گفت: در حال حاضر در ساخت و سازهایی که در تهران صورت می گیرد به دلیل نبود شناسنامه فنی ساختمان، نبود نظارت‌های دقیق و کارشناسی در دادن مجوزها در نقاطی که نباید ساخت و ساز انجام شود، متاسفانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: اصول اساسی که بتواند به رفع این نگرانی‌ها کمک کند، وجود ندارد. قیاس ایران با کشورهایی همچون ژاپن اصلا درست نیست؛ زیرا اتفاق خاصی در خصوص ایمنی ساختمان‌ها در ایران اتفاق نیفتاده است به خصوص با نگاهی که مدیریت شهری ما در زمینه ساخت و سازها و بحثنظارت دارد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گسل‌هایی که در تهران وجود دارد تهدیدهای بسیاری را برای زندگی در تهران ایجاد کرده است، گفت: بعضا کارشناسان نیز این مسائل را مطرح می کنند اما جای تاسف دارد که اقدام قاطع و خاصی برای برنانه‌ریز برای آینده مساله‌ای همچون زلزله صورت نگرفته است.

محمد فیروزی افزود: همچون گذشته به دلیل حجم بالای امکاناتی که در کلانشهرها وجود دارد، طبیعتا شمارش معکوس مهاجرت به مراکز کلانشهرها همانند تهران نه تنها کم نشده بلکه بیشتر شده است. به دلیل همین فشار جمعیتی، امکانات زیرساختی برای اسکان این جمعیت کاهش پیدا می کند و چون چنین امکاناتی وجود ندارد، یک فشاری بر گستره تهران وارد می شود.

وی همچنین اظهار داشت: در هر صورت، دولت باید نگاه خود را در زمینه امکانات و کارشناسی درباره مساله زلزله را مورد بازبینی قرار دهد تا بتواند نگرانی موجود را برطرف کند؛ این مساله باید با حساسیت دنبال شود تا حادثه ای اتفاق نیافتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز