خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس خبرداد:

قطع خودکار گاز تهران هنگام زلزله

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۴۱

تا حدودی آمادگی واکنش سریع در صورت بروز زلزله وجود دارد و مردم نباید خیلی نگران این موضوع باشند. اما باید برای پیشگیری و جلوگیری از بروز هر دگونه مشکل، اقدامات دیگری را نیز در برنامه قرار داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در زمینه ایمنی و زلزله همواره باید مد نظر قرار گیرد، گفت: تهران باید مقداری رژیم بگیرد؛ زیرا در حال چاق و فربه شدن است و این وضعیت به آن ضربه می زند زیرا این وضعیت روی زیبایی و تحرک بیشتر شهر و از سوی دیگر سالم بودن آن تاثیر می گذراد.

علیرضا خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دست اندارکاران باید به منظور پیشگیری و بالا بردن سطح ایمنی شهر دقت لازم را داشته باشند، افزود: شورای شهر تهران باید توجه ویژه‌ای را بر این موضوع داشته باشد. هر چند معتقدم که شورای شهر نتوانست مسئولیتی که به آنها محول شده است را به صورت درستی انجام دهد.

وی افزود: شهرداری ها ممکن است یک سری دلایل و بهانه ها داشته باشند و بگویند برای تامین درآمد شهر یک سری طلب‌ها از دولت داریم و چون آنها به ما پرداخت نمی شود، بنابراین در بحثساخت و ساز باید جبران کنیم اما در مجموع باید جلوی چنین کارهایی گرفته شود؛ زیرا همه مردمی که ساکن تهران هستند از این موضوع ضربه می بینند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به زلزله‌هایی که در برخی مناطق کشور صورت گرفت و مانورهایی که برقرار شد، تا حدودی آمادگی واکنش سریع در صورت بروز زلزله وجود دارد و مردم نباید خیلی نگران این موضوع باشند. اما باید برای پیشگیری و جلوگیری از بروز هر دگونه مشکل، اقدامات دیگری را نیز در برنامه قرار داد.

علیرضا خسروی با بیان اینکه باید در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت یک سری اقدامات انجام شود، گفت: در کوتاه‌مدت باید مانورهای ایمنی که برگزار می‌شود، به روز باشد و یک سری مناطق در نظر گرفته شوند تا در صورت بروز مشکل بتوانیم مردم را در آنجا اسکان دهیم.

وی با تاکید براینکه باید سیستم‌های آب، برق و گاز را به روز کنیم، اظهار کرد: برای رفع هر گونه مشکل در بحثگاز یک سری شیرهایی وجود دارد که به صورت اتوماتیک به قطع جریان می پردازد. این شیرها در یک سری از مناطق تعویض شده اند اما در مابقی مناطق نیز این کار باید صورت بگیرد.

خسروی افزود: برای برطرف کردن هر گونه مشکل در زمینه آب نیز باید سیستم هایی را در برخی مناطق برای رزرو آب در نظر بگیریم. برای مشکل قطع سیستم مخابرات نیز می‌توانیم با روش های سلولی و روشی که هر منطقه برای خودش ارتباط مستقلی داشته باشد، این کار را انجام دهیم.
این نماینده مجلس موضوع مهم در اقدامات بلند مدت زلزله را مدنظر قرار دادن بافت های فرسوده به صورت ویژه دانست و گفت: باید هر چه زودتر به احیای بافت‌های فرسوده در تهران بپردازیم و در منطقه بافت نیز باید یک تصمیم جدی گرفته شود. اگر براساس روش سابق و لاک‌پشتی بخواهیم به احیای بافت‌ها بپردازیم، به نتیجه نمی رسیم.

خسروی افزود: در منطقه بافت هم باید بلند مرتبه‌سازی را در برنامه کاری قرار دهیم که از نظر اقتصادی به نفع مردم منطقه باشد و هم خیابان‌های این بخش ها خدماتی خوبی را دریافت کنند تا به مناطق دیگر شهر نروند و این ترددها مشکل ساز نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز