خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری ایلام مطرح کرد:

پیگیری فعالیت‌ها در چارچوب برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: دستگاه‌های مختلف‌اجرایی که وظایف‌آنها در ایام اربعین تعیین شده باید به دور از موازی‌کاری در چارچوب برنامه‌های ستاد مرکزی انجام وظیفه کنند تا شاهد اختلال در برنامه‌ریزی ها نباشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، شاپور پولادی اظهار کرد: دستگاه های مختلف اجرایی که وظایف آنها در ایام اربعین تعیین شده باید به دور از موازی‌کاری در چارچوب برنامه های ستاد مرکزی انجام وظیفه کنند تا شاهد اختلال در برنامه ریزی ها نباشیم ضمن اینکه هرگونه تصمیمی در حوزه ترافیک و زیرساخت ها باید در کمیته مربوطه مطرح و به تصویب برسد.

پولادی با اشاره به اینکه فعالیت عمرانی در مسیرهای منتهی به مهران در ایام اربعین ممنوع است، اظهار داشت: هرگونه فعالیت عمرانی از سوی دستگاه‌های اجرایی بویژه در بخش حفاری ها در ایام اربعین و زمان عزیمت زائران در مسیرهای منتهی به مهران ممنوع می شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی از 15 آبان تا پایان بازگشت زائران از آیین اربعین در مسیرهای منتهی به مهران حق انجام فعالیت عمرانی به منظور ایجاد سهولت در تردد اتوبوس‌ها و خودروهای زائران ندارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ساماندهی پارکینگ های اربعین در شهرستان مهران یادآور شد: در صورتی که این تصمیم ها بخوبی اجرایی شود، امسال با مشکل خاصی در تردد و پارک خودروها روبرو نخواهیم بود.

پولادی ادامه داد: 16 نقطه با هماهنگی پلیس راه و راهور استان ایلام برای استقرار موکب ها در طول مسیر ایلام - مهران و همچنین از مهران به پایانه مرز جانمایی و مشخص شده تا در این مکان ها پذیرایی از زائران انجام شود.

وی با اشاره به احتمال بروز حوادث رانندگی در آنسوی مرزهای استان ایلام و لزوم آمادگی برای انتقال مصدومان و جان باختگان احتمالی، افزود: علاوه بر استقرار بالگرد اورژانس و چندین دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس، یک سردخانه سیار با ظرفیت 20 واحد نیز در ایام اربعین در مرز مهران مستقر خواهد شد.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام نیز در این نشست گفت: یکی از مشکلات ایجاد شده در زمینه تردد خودروها محصور نبودن پارکینگ های مهران بویژه پارکینگ بزرگ اربعین است که امسال باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

سرهنگ محسن ناصری افزود: سه راهی جندالله با توجه به وجود نقاط حادثه خیز می تواند مستعد بروز حوادث رانندگی باشد که در این محدوده باید نسبت به ایجاد عوامل جدا کننده مسیر اقدام شود.

وی همچنین ایمن سازی و نصب گاردریل در مسیرهایی که در محدوده پرتگاه ها و پل ها هستند را در کاهش خطرهای ناشی از حوادث رانندگی در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران خواستار شد.

 350 نیروی شهرداری منطقه پنج تهران ایام اربعین در مهران مستقر می شوند

قائم مقام شهرداری منطقه پنج تهران نیز در این نشست گفت: 350 نفر از عوامل این مجموعه همزمان با ایام اربعین حسینی به منظور ارائه خدمت در شهرستان مرزی مهران مستقر خواهند شد.

رضا شرفی اظهار کرد: پارسال حدود 200 نفر از نیروهای شهرداری منطقه پنج تهران به همراه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز در مهران استقرار یافته و نسبت به جمع آوری پسماندها و زباله ها از سطح شهر اقدام کردند.

وی افزود: 98 چشمه سرویس بهداشتی توسط این دستگاه راه اندازی شد که بر اساس ارزیابی ها 60 هزار نفر از این امکانات استفاده کردند و امسال نیز تعمیر و مرمت این تعداد سرویس بهداشتی در دستور کار است.

قائم مقام شهرداری منطقه پنج تهران یادآور شد: 20 نیروی پزشکی با هماهنگی های ایجاد شده از سوی این نهاد امسال در مهران حضور می یابند تا نسبت به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران انجام وظیفه کنند.

شرفی به فعالیت های فرهنگی شهرداری منطقه پنج تهران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برپایی نمازهای جماعت و استقرار 10 روحانی از جمله این برنامه ها طی سال گذشته بوده است.

وی تاکید کرد: یک میلیون وعده پذیرایی و سرویس غذایی توسط شهرداری منطقه پنج تهران سال گذشته میان زائران شرکت کننده در کنگره عظیم اربعین در مرز بین المللی مهران توزیع شد که امسال نیز هماهنگی های لازم برای ارائه خدمت در این حوزه انجام شده است.

کد خبر : ۴۱۱۸۲۸