خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام تاکید کرد:

ضرورت همکاری همه دستگاه‌های ایلام در پروژه مهر

استاندار ایلام بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها در پروژه مهر و کمک به ارتقاء سطح آموزش دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست شورای آموزش و پرورش استان  اظهار داشت: هدف از اجرای پروژه مهر ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی، پرورشی وخدماتی مدارس در آستانه بازگشایی است تا با برنامه ریزی مناسب بتوان مسائل و مشکلات موجود در مدارس را شناسایی و در راستای کاهش آنها گام برداشت.

وی به اهمیت و جایگاه وِیژه مدیریت مدارس در روند پروژه مهر اشاره کرد و بیان داشت: اثربخشی پروژه مهر درمدیریت هوشمندانه مدارس تجلی پیدا می‌کند و نماد برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، در راستای حداکثر کارآیی و اثر بخشی است.

استاندار ایلام بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل سایر دستگاه ها، انجمن اولیاء و مربیان و مردم تأکید و خاطرنشان کرد: پروژه مهر یک نماد ملی است که باید با همکاری تمام ادارات و استفاده از ظرفیت‌های شهر فضایی شاداب را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

وی ابراز داشت: ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش، موضوع فوق العاده حساسی بوده و ضرورت همکاری سایر ادارات در به ثمر نشستن این اهداف، امر مهمی است که باید مدنظرمسئولان قرار گیرد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اعزام بیش از 9 هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور بر استفاده از ظرفیت‌های استان برای تشکیل ستاد مرکزی راهیان نور وتوجه بیشتر مسئولان به به این مهم تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست از آمادگی این سازمان برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: تاکنون 90 درصد دانش آموزان در مدارس ثبت نام کرده و پیش بینی می‌شود آمار دانش آموزان این استان برای سال تحصیلی 96 - 95 نسبت به پارسال تغییری نکند.

علی بیرانوند اضافه کرد: مدارس استان برای آغاز سال تحصیلی آماده بوده و هماهنگی‌های لازم برای تامین امکانات و تجهیزات، توزیع کتاب‌های درسی، سرویس‌های مدارس، ایاب و ذهاب، لباس فرم مدارس و غیره انجام شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود 92 هزار دانش آموز در مدارس دولتی و 10 هزار نفر نیز در مدارس غیر دولتی سال تحصیلی 96 - 95 را آغاز کنند.

وی با اشاره به آمار نزدیک به 10 هزار نوآموز پیش دبستانی در استان گفت: این رقم نیز نسبت به سال تحصیلی گذشته تغییری نکرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام اظهار کرد: اگرچه کمبود معلم در برخی مدارس استان وجود دارد ولی با اضافه کاری از طریق سایر همکاران این مشکل رفع و برای مهرماه سعی شده تا کلاس درس بدون معلم وجود نداشته باشد و در مجموع بیش از 11 هزار فرهنگی فعالیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را آغاز می‌کنند.

وی همچنین از برنامه ریزی این سازمان برای اعزام 9 هزار نفر از دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد خبر : ۴۰۹۹۱۸