خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام مطرح کرد:

صادرات روشی مناسب برای مبارزه با قاچاق کالا

استاندار ایلام صادرات کالاهای قاچاق را جایگزینی مناسب برای انهدام این نوع از کالاها برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انهدام کالاهای قاچاق را روشی مناسب با پدیده قاچاق ندانست و اظهار داشت: صادرات کالاهای کشف شده به خارج از کشور، جایگزنی مناسب برای انهدام و روشی مناسب برای مبارزه با قاچاق کالاست.

وی گفت: باتوجه به اقدامات صورت گرفته، قرار است مرز مهران به عنوان اولین مرز بین المللی زمینی کشور، محل صدور کالاهای قاچاق به خارج از کشور باشد.

استاندار ایلام در این خصوص اضافه کرد: مذاکراتی در خصوص صدور کالاهای قاچاق به کشور عراق با برخی استان های مرزی کشور مذکور انجام شده است. لذا باتوجه به موجود بودن کالاهای کشف شده قاچاق، شرایط برای صدور این نوع از کالاها به کشور عراق آماده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ایلام در خصوص استاندارد سازی کالاهای کشف شده قاچاق ابراز داشت: کالاهایی که دارای مهر استاندارد کشور سازنده می باشند، نیاز به استاندارد ایران ندارند، اما بایستی در خصوص تأییدیه کالاهای فاقد مهر استاندارد کشور سازنده، اقدامات لازم در کشور انجام شود.

استاندار ایلام در خصوص نحوه ورود کالاهای قاچاق به استان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، مرز استان ایلام با کشور عراق، سدی محکم در مقابل پدیده قاچاق است و اکثریت قریب به اتفاق کالاهای قاچاق ورودی به استان، از استان های همجوار وارد می شوند.

وی در این جلسه خواستار رابطه و تعامل نزدیک بین دستگاه های ذیربط در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و همچنین صدور کالاهای قاچاق مکشوفه به خارج از کشور شد.

مروارید خطاب به مسئولان عضو ستاد گفت: کار صدور کالاهای قاچاق به خارج از کشور را آغاز کنید تا ضمن انجام کار، مشکلات شناسایی و تمهیدات لازم جهت رفع مشکلات احتمالی اندیشیده شود.

کد خبر : ۴۰۹۶۵۶