خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار ایلام انجام شد؛

راه‌اندازی 14 طرح همزمان در شهرستان سیروان

با حضور استاندار ایلام 14 طرح همزمان در شهرستان سیروان راه‌اندازی و آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در بدو ورود به شهرستان مورد استقبال فرماندار و مسئولان شهرستان قرار گرفت و ایستگاه تقویت و پستیبانی امواج دیجیتال شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را افتتاح کرد.

استاندار ایلام در این آیین ضمن تبریک به مردم بخش کارزان گفت: خدمات نوین رسانه‌ای سازمان صدا و سیما و تحت پوشش قرار گرفتن همه روستاها می‌تواند جایگزینی بسیار مناسب برای شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.

افتتاح جایگاه سی ان جی شهر لومار و کلنگ زنی پمپ بنزین این مجموعه با صرف 27 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح کارگاه تولید وایت بورد که از طرح‌های نوین و دانش بنیان اجرا شده در استان است، کلنگ زنی پست تبدیل برق 63 به 20 کیلو وات لومار و و افتتاح سایت اداری و ساختمان اداره راه و شهرسازی لومار از برنامه‌های بعدی سفر استاندار ایلام بود. 

مروارید با حضوردر جمع مردم عرب رودبار و روستاهای اطراف حوزه آب ریز سد سیمره گفت: همه مطالبات به حق مردم پرداخت خواهند شد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو و سد سیمره باید قبل از هر چیز تکلیف برآورد خسارت زمین‌های کشاورزی و باغات و منازل مسکونی روستاهای منطقه را انجام داده و خسارت مردم را پرداخت کنند.

مروارید با تاکید بر ضرورت ساماندهی اشتغال مردم روستاها بعد از جابجایی گفت: باید برای اشتغال مردم این روستاها اصولی چاره اندیشی کرده و زندگی مردم را با مشکل مواجه نکنیم.

فرماندار شهرستان سیروان نیز در ادامه گفت: در هفته دولت امسال 12 طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان سیروان به بهره‌برداری می‌رسد.

یگانه عنوان کرد: این طرح‌ها شامل خدمات شهری، عمران روستایی، راهسازی، واحدهای تولیدی، فرستنده دیجیتال و روشنایی معابر است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و منابع داخلی دستگاه‌ها هزینه شده است.

یگانه یکی از طرح‌های مهم این شهرستان را پست توزیع برق دانست و اظهار کرد: برای احداث این پروژه بالغ بر 150 نیلیارد ریال هزینه لازم است که در صورت فراهم شدن شرایط آن، در هفته دولت امسال کلنگ آن بر زمین زده خواهد شد.

کارگاه تولید تخته وایت برد، جایگاه عرضه CNG، ساختمان اداره راه و شهرسازی، ساختمان شبکه دامپزشکی و پروژه راهسازی واریانت سفید خانی از جمله طرح هایی است که با استفاده از اعتبارات عمرانی استانی عصر دوشنبه به بهره برداری رسیدند.

کارخانه تولید تخته وایت برد طرح دیگری بد که عصر دوشنبه با حضور  مروارید بهره برداری از آن در شهرک صنعتی لومار آغاز شد برای این طرح سه میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال پنج نفر را هم فراهم کرده است.

جایگاه سی ان جی شهرستان سیروان نیز با حضور استاندار ایلام به بهره‌برداری رسید برای احداث این جایگاه با هشت نازل و اشتغالزایی مستقیم 6 نفر در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع 27 میلیارد ریال هزینه شده که 20 میلیارد ریال بصورت کمک بلاعوض بوده و هفت میلیارد هم سهم آورده مالک است.

ساختمان اداری راه و شهرسازی شهرستان سیروان در زمینی به مساحت چهار هزار و 160 مترمربع با زیربنای 350 متر مربع با استفاده از چهار میلیون و 550 میلیون ریال احداث و امروز به بهره برداری رسید.

طرح راهسازی واریانت سفید خانی نیز بطول یک کیلومتر است که برای آن 15 میلیارد ریال اعتبار با هدف ایجاد ایمنی در مسیر و حذف نقاط حادثه خیز هزینه شده است.

این طرح در طول یکسال توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام اجرا شده و برای آن 80 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری انجام و سه دهنه پل طاقی بطول 33 و عرض سه متر نیز احداث شده است.

ساختمان اداری شبکه دامپزشکی شهرستان سیروان نیز عصر دوشنبه به بهره‌برداری رسید برای این طرح با 408 متر زیربنا چهار میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.

طرح بهسازی و آسفالت بلوار امام خمینی (ره) شهر لومار با 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی در یک هزار و 800 متر طول و 54 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری نیز عصر دوشنبه به بهره‌برداری رسید

همچنین عملیات اجرایی خط 63 کیلو وات و پست برق سیروان بطول خط انتقال 35 کیلومتر با 15 میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شد که برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در مدت 2 سال نیاز به 130 میلیارد ریال است.

همزمان با آخرین روز از هفته دولت عملیات اجرایی جایگاه عرضه سوخت 2 منظوره بنزین و گازوئیل شهرستان سیروان نیز آغاز شد.

سیروان به مرکزیت شهر لومار در 75 کیلومتری ایلام قرار دارد و از شهرستان‌های تازه تاسیس استان است که سال 92 از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

کد خبر : ۴۰۶۱۷۸