خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام اعلام کرد:

جذب 75 درصد از مجموع اعتبارات ابلاغی

استاندار ایلام گفت: از مجموع اعتبارات ابلاغ شده اشتغال خانگی و خوداشتغالی استان 75 درصد جذب شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان با مروری بر توزیع و میزان جذب اعتبارات خود اشتغالی و مشاغل خانگی دستگاه های حمایتی و صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: سال گذشته مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد مشاغل خانگی و خوداشتغالی در این استان 620 میلیارد و 800 میلیون ریال بود.

وی افزود: سه هزار و 868 پرونده درخواست‌های متقاضیان برای استفاده از این تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 490 میلیارد و 829 میلیون ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت شد که معادل 71،2 درصد از اعتبار تخصیص یافته است.

مروارید تاکید کرد: 210 میلیارد ریال از این اعتبار سهم صندوق کارآفرینی و امید بود که بطور 100 درصد تخصیص یافت و منجر به اشتغالزایی برای یک هزار و 72 نفر شد.

استاندار ایلام یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز از مجموع 320 میلیارد ریال سهمیه این نهاد در قالب یک هزار و 774 پرونده حدود 210 میلیارد ریال را برای توسعه مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت کرده است.

وی همچنین از تحقق 60 درصدی اعتبار خود اشتغالی و توسعه مشاغل خانگی برای مددجویان بهزیستی استان ایلام نیز خبر داد و گفت: مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای این نهاد حمایتی در سال گذشته 90 میلیارد ریال بود که حدود 50 میلیارد ریال آن محقق شد.

استاندار ایلام گفت: از مجموع اعتبارات ابلاغ شده 75 درصد جذب شده بود که حدود 5 هزار نفر از طریق بانک های عامل و معرفی دستگاه های مرتبط تسهیلات دریافت کردند.

وی ابراز داشت: ابلاغ امسال در مجموع 20 میلیارد تومان سهم کمیته امداد و بهزیستی و نزدیک به 5 میلیارد تومان سهم صندوق کار افرینی امید است که مقرر شد دستگاه های مرتبط نسبت به توزیع شهرستانی اقدام کنند .

وی با حمایت از برگزاری طرح استارت آپ توسط دانشگاه ایلام خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای موفقیت اجرای این طرح شد و گفت: محور اصلی اشتغال مبتنی بر ای سی تی است.

استاندار ایلام اضافه کرد: برگزاری اینگونه برنامه ها منجر به شکوفایی ایده های خلاقانه افراد می شود و در صورت حمایت می توان زمینه تجاری سازی این افکار را و رونق اشتغالزایی را فراهم کرد.

مروارید گفت: هم اکنون طرح پرورش ماهی در قفس که یک ایده نو است در دریاچه سد سیمره در شهرستان بدره برای نخستین بار در کشور در حال اجرا است.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر از فارغ التحصیلان رشته های ای سی تی استان در قالب 50 شرکت دانش بنیان افزود: در صورتی که هر یک از این شرکت ها تاسیس شوند استانداری آمادگی دارد به هر یک 200 میلیون ریال کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: از مجموع 15 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای توسعه اشتغالزالی در سال جاری، 13 هزار میلیارد ریال به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است که باید تا آذرماه نسبت به انجام تعهدهای خود اقدام کنند.

علیرضا زرگوش ادامه داد: 164 میلیارد ریال نیز از این اعتبار به استان ایلام واگذار شده که سهم بهزیستی 48 میلیارد ریال است و مابقی به کمیته امداد امام خمینی (ره) تعلق دارد.

کد خبر : ۴۰۰۸۷۶