خبرگزاری کار ایران

۱۰ هزار طرح نیمه تمام راه سازی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۰۲

کریدور سراسری استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان به صورت چهار خطه و بزرگراه برای خروج استان ایلام از بن بست و پیوستن به راه‌های شریانی در حال اجراست.

مدیرکل ابنیه وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله فیلی، در بازدید از طرح‌های راه سازی شهرستان مرزی دهلران اظهار کرد: با توجه به منابع و واقع بینی و اولویت شریانی بودن، راه‌ها را احداثمی‌دهیم و در این راستا کریدور سراسری استان نسبت به سایر طرح‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: کریدور سراسری استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان به صورت چهار خطه و بزرگراه برای خروج استان ایلام از بن بست و پیوستن به راه‌های شریانی در حال اجراست.

مدیرکل ابنیه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مطالعاتی در این راستا انجام و قطعاتی از این کریدور سراسری آغاز شده است.

فیلی با اشاره به اینکه از منابع ملی اعتباراتی برای این مسیر تعریف شده است، افزود: بالغ بر دو هزار میلیارد ریال برای این کریدور هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: در این مسیر کریدور که شامل سه استان فوق است، هر استان به تناسب وظیفه خویش اقداماتی انجام می‌دهد تا این کریدور به صورت بزرگراه اجرایی شود.

مدیرکل ابنیه وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: عملیات اجرایی کریدور سراسری در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام شروع شده است و در استان ایلام نیز به شکل اصلاح نقاط حادثه خیز و واریانت‌ها در جهت چهار بانده کردن عملیات شروع شده است.

فیلی گفت: محور ایلام به مهران و مهران به دهلران چهار بانده می‌شود. بهبود مسیر مهران به دهلران با تعریض اکثر پل‌ها و ابنیه فعلی در حال اجراست تا این جاده را به راه درجه یک و اصلی ارتقا دهیم و همزمان نیز باند جدید در کنار آن ایجاد می‌کنیم.

فیلی اضافه کرد: همچنین در تلاشیم تا از این طریق مبادی ورودی و خروجی مهران، دهلران، صالح آباد و ایلام را با توجه به حجم ترافیک ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: طرح‌های مسیر دهلران به مورموری، جاده چم‌سرخ و واریانت‌ها قطعاتی هستند که اقداماتی برای آن‌ها انجام شده و از درخواست‌های مردم هستند که امیدواریم با ساماندهی کریدور سراسری این محور‌ها را با اعتبارات استانی و ملی به بهره برداری برسانیم.

فرماندار دهلران نیز در این نشست با اشاره به ۱۷۰ کیلومتر راه شریانی در این شهرستان بیان کرد: چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک به طول ۹۰ کیلومتر با توجه به حجم ترافیک و عرض کم جاده ضروری است.

امیدعلی سبزی افزود: شتاب بخشی در عملیات اجرایی جاده چمسرخ که ۲۸ کیلومتر آن به تازگی به قرارگاه خاتم واگذار شده، از دیگر نیازهای منطقه است.

وی تاکید کرد: فاصله راه آهن اندیمشک تا مرز موسیان ۵۰ کیلومتر است که می‌تواند شهرستان دهلران را نیز تحت پوشش قرار دهد و مردم از نعمت راه آهن برخوردار شوند.

فرماندار دهلران در پایان با اشاره به مسیر ارتباطی دهلران به آبدانان خواستار بهسازی این مسیر ۴۰ کیلومتری و تعیین پیمانکار برای آن شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز