خبرگزاری کار ایران

سومین پژوهشکده هوا‌شناسی و آب‌شناسی کشور در ایلام ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۴۳

استاندار ایلام در بازدید از سازمان هواشناسی کشور و دیدار با قائم مقام و معاون وزیر از راه اندازی سومین پژوهشکده هواشناسی و آبشناسی کشور در استان خبر داد.

استاندار ایلام در بازدید از سازمان هوا‌شناسی کشور و دیدار با قائم مقام و معاون وزیر از راه اندازی سومین پژوهشکده هوا‌شناسی و آب‌شناسی کشور در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهندس مروارید در این بازدید و در دیدار با نوریان، قائم مقام وزیر در امور هوا‌شناسی و هوانوردی کشور، پرهیزگار، معاون وزیر و رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور، و جمالی، ریاست پژوهشکده سازمان هوا‌شناسی کشور، با نحوهٔ فعالیت‌های سازمان هوا‌شناسی کشور آشنا شد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان قرار گرفت.

نمایندهٔ عالی دولت پس از این دیدار گفت: در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان هوا‌شناسی کشور و دیگر مقامات برای ایجاد سومین پژوهشکده هوا‌شناسی و آب‌شناسی کشور در استان ایلام توافقات اصلی صورت گرفت.

استاندار ایلام ادامه داد: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای اخذ مجوز راه اندازی این پژوهشکده و همچنین پیگیری ردیف اعتباری مستقل در قانون بودجه صورت گیرد.

مهندس مروارید ادامه داد: استانداری ایلام با همکاری سازمان هوا‌شناسی کشور در خصوص رفع مشکلات و موانع راه اندازی این پژوهشکده اقدامات لازم را صورت دهند همچنین جهت ساختمان پژوهشکده ۱۹ هزار متر زمین در اختیار سازمان هوا‌شناسی در استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین برای شروع عملیات اجرایی ساختمان پژوهشکده مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به صورت علی الحساب که ۲۰۰ میلیون از طرف سازمان هوا‌شناسی و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از طرف استانداری و از محل اعتبارات عمرانی جهت شروع عملیات اجرایی ساختمان پژوهشکده اختصاص یابد.

استاندار ایلام بیان داشت: جهت راه اندازی سریع پژوهشکده در ایلام، از محل ماده ۳۹ یکی از ساختمان‌های بلااستفادهٔ دولتی در شهر ایلام به صورت موقت د راختیار پژوهشکده قرار گیرد.

مهندس مروارید همچنین در خصوص ریزگرد‌ها و تجهیزات و امکانات پیش بینی وقوع این حادثه تأکید کرد و گفت: باید تجهیزات و فن آوری‌های نوین در ایستگاه‌های هوا‌شناسی ایجاد شود و از فن آوری‌های روز جهت پیش بینی دقیق حوادثاحتمالی خصوصا گرد و غبار و ریز گرد‌ها استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز