خبرگزاری کار ایران

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان؛

آبدانان قطب دامداری استان ایلام

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۳۶

شهرستان آبدانان با دارا بودن بالغ بر۴۰۰هزار رأس دام سبک، ۳هزار رأس دام سنگین و ۲۶واحد مرغداری یکی از قطب‌های دامداری استان ایلام به شمار می‌آید.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان، عسکر درویشی، گفت: شهرستان آبدانان با دارا بودن بالغ بر۴۰۰هزار رأس دام سبک، ۳هزار رأس دام سنگین و ۲۶واحد مرغداری یکی از قطب‌های دامداری استان ایلام به شمار می‌آید.

به گزارش ایلنا، رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان بیان کرد: اشتغال بیش از ۴۰۰۰ خانوار به امر دامداری، این شغل را به اشتغال اول شهرستان تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: تجارت دام یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در شهرستان است، به‌طوری که سالیانه بالغ بر ۲۰۰ هزار رأس دام مازاد بر مصرف شهرستان به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی صادر می‌شود.

درویشی بیان کرد: کیفیت گوشت و دام شهرستان در سایر استان‌ها و حتی کشورهای خارجی دارای شهرت خاصی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار بوده است و حتی با قیمت بالاتری هم نسبت به سایر مناطق خریداری می‌شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان بیان کرد: در بخش مبارزه با بیماری‌های انگل دامی چه به صورت سمپاشی و چه به صورت خوراندن دارو ضد انگل انجام شده است.

وی گفت: در خردادماه امسال وقوع بیماری لمپی اسکین که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاد و در بخشی از استان ایلام به محض وقوع بیماری با تدبیر و مساعدت فرمانداری آبدانان و همکاری ادارات توانستیم ظرف مدت یک هفته واکسناسیون گسترده‌ای را در سطح منطقه انجام دادیم و از ورود بیماری به شهرستان جلوگیری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز