خبرگزاری کار ایران

دو هزار و ۸۷۰ طرح عمرانی در ایلام درحال اجراست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۴۰

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای رسالت و مسوولیت خدمات رسانی به مردم با حضور در عرصه‌های گوناگون سازندگی و محرومیت زدایی، فعالیت‌های قابل توجهی در کشور انجام داده است.

سردار سید «ضیاالدین حزنی» در آیین بهره برداری از آبیاری زمین‌های کشاورزی ایثارگران دهلران در روستای «چم هندی» این شهرستان مرزی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای رسالت و مسوولیت خدمات رسانی به مردم با حضور در عرصه‌های گوناگون سازندگی و محرومیت زدایی اقدام‌ها و فعالیت‌های قابل توجهی در کشور انجام داده است.

به گزارش ایلنا؛ وی ادامه داد: قرارگاه قرب سپاه، اکنون دو هزار و ۸۷۰ طرح مختلف به اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و دور افتاده استان ایلام در دست اجرا دارد که از جمله در زمینه‌های مدرسه و مسجد سازی، سخت خانه عالم، درمانگاه و خانه بهداشت و جاده بین مزارع است.

فرمانده قرارگاه قرب افزود: سپاه اکنون هزاران طرح عمرانی و غیرعمرانی در مناطق مختلف کشور در حال اجرا دارد و به منظور خدمت به مردم و کارآمدی بیشتر نظام همراه و همگام با دولت، برای توسعه ایران اسلامی گام برمی دارد و آماده کمک به دولت در رفع محرومیت از چهره مناطق غیربرخوردار کشور است.

سردار حزنی ابراز امیدواری کرد که دولت هم بتواند با اجرا و گسترش برنامه‌هایی از این دست در راستای محرومیت زدایی از سیمای استان ایلام و دیگر مناطق کشور بیشتر تلاش کند.

رییس مجتمع کشت و صنعت ایثارگران دهلران نیز در این آیین گفت: آبیاری ۵۰ هکتار از زمین‌های ایثارگران این شهرستان امروز با حضور سردار حزنی فرمانده قرارگاه قرب سپاه به بهره برداری رسید.

سرهنگ «محمد رضایی» افزود: برپایه قرارداد بین دولت و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که در سال ۷۴ به امضا رسیده است، ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان دهلران تسطیح شده که ۱۳ هزار هکتار آن تاکنون در قالب چهار تعاونی ایثارگری به یک هزار و ۳۰۰ نفر واگذار شده است.

وی ادامه داد: قرار است در آینده نزدیک چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از این مقدار زمین در قالب تعاونی‌های ایثارگری به اعضای واجد شرایط واگذار شود.

رضایی بیان کرد: دولت تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای سامانه آبیاری بارانی و قطره‌ای در سطح ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دهلران که امروز بهره برداری از آن انجام شد، پرداخت کرده است.

شهرستان ۶۷ هزار نفری و مرزی دهلران در جنوب باختری ایلام با توجه به وجود زمین‌های حاصلخیز و مستعد مهم‌ترین قطب کشاورزی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز